برجسته شدن مساله شناسایی کشور فلسطین

در پی اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که اعتراضات متعدد مردمی را در سطح منطقه و جهان ایجاد کرد، در روزهای اخیر ،مساله لزوم شناسایی کشور فلسطین در رسانه‌های غربی به طور جدی مطرح شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بارنبویم ،پیانیست و رهبر ارکستر معروف اسرائیلی، که شهروندی فلسطین را پذیرفته و از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل است در مقاله خود در روزنامه گاردین از کشورهای جهان خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

«دانیل بارنبویم» پیانیست معروف و سفیر صلح سازمان ملل متحد در روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: پس از مانور ترامپ در خصوص قدس، جهان باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. این روزنامه تنها راه حل برای تضمین عدالت در موضوع بحران خاورمیانه را راه حل دو دولتی دانست.

وی در مقاله خود در گاردین تاکید کرد: اقدام چندی پیش ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس و در نتیجه به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، یکی از تصمیمات سیاسی - جغرافیایی است که باعث ایجاد مانع در روند صلح می شود.

بارنبویم در ادامه افزود: موج خشونتی که پس از اقدام آمریکا منطقه را فرا گرفته است و همچنین پاسخ بین المللی به این اقدام بیانگر آن است که باید همه طرف ها از موضع خود در موضوعات و پرونده های حساس که منجر به درگیری می شود عقب نشینی نمایند؛ این درحالی است که نزدیک به چهار دهه از پیگیری روند صلح بر اساس راه حل دو دولتی می گذرد و ما هماکنون می پرسیم که کشور دوم کجاست؟

وی در ادامه گفت: ماهیت این اختلاف، بسیار متفاوت با اختلافات دیگری است که بشر در طول تاریخ شاهد آن بوده است زیرا در اینجا نزاع میان دو کشور یا دو ملت نیست بلکه اختلافی میان دو امت بشری است که هر کدام از آنها بر حق خود برای تسلط بر قطعه کوچکی از زمین اصرار دارند.

بارنبویم در پایان از سایر کشورهای جهان که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند خواست به طور رسمی این کشور را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد: هم اکنون باید مذاکرات تعیین مرزها میان فلسطینیان و اسرائیلی ها آغاز شود و اسرائیل نیز از اقدامات خصومت آمیز خود دست بردارد .

کد خبر: 888341

وب گردی

وب گردی