شهردار تهران: نگرانی زلزله بزرگتر در تهران برطرف شده است

جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران امروز به ریاست شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، در این جلسه که با حضور روسا و نمایندگان کارگروه های چهارده گانه مدیریت بحران و با حضور احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و بحران شهرداری تهران، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران و همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی برگزار شد موضوع زلزله محورگفتگوها بود و عملکرد دستگاهها مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تشکیل شد، گفت: خوشبختانه باید بگویم نگرانی ایجاد زلزله بزرگتر برطرف شده است.

وی افزود: بر اساس رصد و پایش دستگاههای مختلف از فردا صبح وضعیت قرمز برداشته می‌شود و وضعیت زرد حکمفرما خواهد شد. البته آمادگی دستگاهها همچنان وجود دارد و تا پایان وضعیت زرد ادامه خواهد داشت.

نجفی با اشاره به سرگردانی مردم در خیابان ها گفت: قطعا اگر جان پناهی در محله ها وجود داشت و مردم به این مکانها اعتماد داشتند شاهد این سرگردانی و گردش مردم در سطح شهر نبودیم.

وی افزود: هجوم مردم به پمپ بنزین ها نیز نشان دهنده عملکرد ضعیف ما و مردم بود.

شهردار تهران ادامه داد: تانکرهای بنزین در ترافیک اتومبیل ها حبس شده بودند و اگر اتفاقی می افتاد واقعا قابل کنترل نبود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علت غیبت شهردار در ساعات اولیه زلزله چه بود، تصریح کرد: ما از ساعت ۶ صبح پنجشنبه با حضور در قرارگاه خاتم در خصوص طرح های تهران جلسه داشتیم و مسائل مربوط به زلزله را پیگیری می کردیم.

نجفی با انتقاد به برخی شایعات در فضای مجازی گفت: عنوان شده بود که من کیش هستم اما من شش ماه است که کیش نرفته ام.

700

کد خبر: 888358

وب گردی

وب گردی