نحوه انجام پژوهش های استانی در خراسان رضوی/ موفقیت های پژوهشکده ها در کدام راستا بوده است؟

معاون دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در رابطه با موفقیت های پژوهشکده ها در این استان و اینکه در چه راستای توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند گفت: انجام تحقیقات در زمینه های مبلمان شهری، امور گردشگری، جذب زائر و مسافر بیشتر و موفق تر بودن در شناسایی و استفاده از مراکز علم پژوهشی بوده است.

حمزه ذاکر در تشریح اقدامات و موفقیت های پژوهشکده ها در سطح استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این راستا در حوزه شهری مسایل پژوهشی حوزه شهرداری ها به سه صورت انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: اولین مورد توسط مراکز رسمی علمی کاربردی در شهرهای استان از جمله مشهد و جغتای که دارای دانشگاه علمی کاربردی در حوزه شهرداری هستند انجام می شود. بخشی از فعالیت های آنها پژوهشی است و طی قرارداد با شهرداری مسایل پژوهشی آنان در حوزه های عمران، خدمات شهری، امور حقوقی، امور آموزشی و امور مالی انجام می پذیرد.

معاون دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از سال 92 تا 96 تقریبا 127 کار پژوهشی مطالعه، بررسی و تصویب شده است و بالغ بر 70 درصد آنان در مرحله اجرایی و بعضا به اتمام رسیده است که بیشتر با رویکرد، گردشگری، پسماند، امور عمرانی و امور حقوقی بوده است و این اقدامات هر ساله ادامه خواهد داشت که بیشتر این موارد در مرکز علمی کاربردی مشهد انجام شده است.

استفاده از محققان و افراد توانمند داخل کشور در پژوهشکده ها

ذاکر با بیان این که نوع دوم پژوهش ها بستن قرارداد شهرداری ها با موسسات بیرون از حوزه شهرداری است، ادامه داد: از جمله این اقدامات دستگاه ها و موسسات پژوهشی هستند که قریب به 35 درصد این گونه تحقیقات با آنان بسته می شود مانند طرح راهبردی شهرداری ها از سال 95 تاکنون.

وی افزود: نوع سوم پژوهش ها آن گونه است که از محققان داخلی و افراد توانمند استفاده می شود.

موفقیت های پژوهشکده ها

معاون دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان در رابطه با موفقیت های پژوهشکده ها گفت: از جمله موفقیت ها می توان تولید نرم افزار پژوهش توسط شهرداری مشهد و توجیه شهرداری های استان در این زمینه، استفاده فراگیر از نرم افزار جام در بخش پژوهش نام برد.

ذاکر افزود: از دیگر موفقیت های این پژوهشکده انجام تحقیقات در زمینه های مبلمان شهری، امور گردشگری، جذب زائر و مسافر بیشتر و موفق تر بودن در شناسایی و استفاده از مراکز علم پژوهشی بوده است که 21 مورد مراکز پژوهشی توجه شهرداری بجنورد جلب کرده است.

وی در پایان گفت: از مهمترین مطالب که می توان از آن از توجه شهرداری به موضوع پژوهش محوری اشاره کرد برگزاری 20 جلسه توجیهی در سنوات مختلف بوده است.

901/900

کد خبر: 888394

وب گردی

وب گردی