گلرنگ و یلدایی که در سرپل ذهاب به یادماندنی شد

جشن شب یلدا ویژه کودک و نوجوان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به همت گروه صنعتی گلرنگ و با حضور عمو فیتیله ای ها به یاد ماندنی شد.

به گزارش ایسکانیوز، گروه صنعتی گلرنگ به‌مناسبت شب یلدا برای 400 کودک و نوجوان شهرستان سرپل‌ذهاب جشن برگزار کرد؛ جشنی که اگرچه به نیت کودکان و نوجوانان برگزارشد اما حضور پررنگ بزرگسالان حاکی از آن بود که چقدر جای‌خالی برگزاری مراسم‌هایی از این دست در مناطق زلزله‌زده خالی است. این همان نکته‌ای بود که مدیران منطقه‌ سر‌پل‌ذهاب نیز بر آن تاکید و از توجه گروه صنعتی گلرنگ به‌این موضوع تقدیر کردند.

برگزاری این جشن با مشارکت جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) و حضور کودکان، والدین و مسئولان امدادی- آموزشی در سالن ورزشی کوثر سرپل ذهاب انجام شد.

اجرای گروه‌های نمایشی، عروسکی، موزیکال، بازی، مسابقه و موسیقی بخش‌های مختلف این جشن را تشکیل دادند که کودک و نوجوان حاضر در سالن از طریق این برنامه‌های متنوع نزدیک به 4 ساعت را به بازی، شادی و حتی رقص محلی سپری کردند.

در ابتدای این مراسم بسته‌های مداد رنگی و لوازم نقاشی برای برگزاری یک مسابقه نقاشی با موضوع «آرزو» بین بچه‌های حاضر در سالن توزیع و از بچه‌ها‌ خواسته‌شد در این مسابقه شرکت و آرزوی خود را از طریق نقاشی بیان کنند.

در انتهای جشن، نقاشی‌‌ها جمع‌آوری شد و قرار است از طرف گروه صنعتی گلرنگ به بهترین‌ آثار جایزه اهدا شود.

مضمون اغلب نقاشی‌‌ها، بازسازی خانه‌های سرپل‌ذهاب بود، خانه‌هایی که قبل از زلزله‌ 40 روز پیش استان کرمانشاه، سرپناه این بچه‌ها بود و حالا آرزویی‌ست که آن را نقاشی می‌کشند؛ آرزویی که گروه برگزارکننده مراسم نیز در هنگام عبور از مناطق زلزله‌زده به‌روشنی آن را حس کرد- اثری از خانه‌‌ها نبود و تا چشم کار می‌کرد شهر را کانکس‌ و چادرهایی گرفته‌بود که مردم ساعات شب و روز خود را به امید فردایی بهتر در آنها می‌گذرانند.

برنامه گروه هنری عموفیتیله‌ای‌ها با حضور محمد مسلمی آغازگر این جشن مهیج بود که بچه‌ها را دعوت به چند بازی و مسابقه جذاب کرد و خنده و شادی را بر لب‌ بچه‌های حاضر در سالن آورد.

گروه موسیقی مستور به سرپرستی مظفرمنصوریان با تنبورنوازی 35 نوازنده با لباس‌های رنگارنگ کردی،‌ 4 قطعه موسیقی محلی- کردی را برای حاضران نواخته و همخوانی کردند.

همچنین با روی صحنه آمدن عمونیما و عروسکش (نشاط) در بخش دیگری از این مراسم، و اجرای چند نمایش موزیکال، شعرخوانی و مسابقه‌های جمعی، شور و هیجان بچه‌ها چند برابر شد.

تقلید صدا با حضور محمد اسماعیلی و مهدی ثانی‌خانی هم از بخش‌های جذابی بود که جشن شب یلدا را برای بچه‌ها به یادماندنی کرد.

گروه دانشجویی مدعو از سوی موسیقی جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) نیز در بخشی از این مراسم به دف‌نوازی و آوازخوانی پرداختند.

به‌دنبال برگزاری جشن شب یلدا، هدایایی شامل انواع بازی‌های فکری، اسباب‌بازی، ساعت مچی و لوازم نقاشی تقدیم کودکان و نوجوانان ساکن سرپل ذهاب شد.

ساعت ۲۱:۴۸ روز یکشنبه 21 آبان ماه زمین‌لرزه‌ای را با بزرگی ۳/ ۷ ریشتر استان کرمانشاه و حومه را لرزاند. به دنبال این زلزله ۶۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. ۹ هزار و 388 نفر زخمی و حدود 70 هزار نفر بی‌خانمان شدند. بیشترین آمار کشته‌ و زخمی‌ها از شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی گزارش شده‌است.

500

کد خبر: 888399

وب گردی

وب گردی