تشویق مردم برای دریافت تسهیلات از بانک ها به منظور رفع بافت های فرسوده تهران

استاندار تهران گفت: تنها راه حل رفع بافت های فرسوده تهران این است که مردم تشویق شوند تا با دریافت تسهیلات از سوی بانک ها و همچنین کمک دولت به آنها اقدام به مرتفع کردن این مشکل کنند.

محمدحسین مقیمی در رابطه با وجود بافت های فرسوده در استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: یک قسمتی بافت فرسوده در شهر تهران و یک قسمت دیگر در استان تهران وجود دارد که تقریبا از نظر حجم به یک اندازه هستند.

وی ادامه داد: به همان اندازه که در شهر تهران بافت فرسوده وجود دارد در شهرهای استان تهران هم بافت های فرسوده وجود دارد، به این صورت که به طور کلی دو و نیم میلیون نفر جمعیت در بافت فرسوده زندگی می کنند؛ 1 میلیون و 200 هزار نفر در تهران و 1 میلیون و 300 هزار نفر در کرج است.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که برای رفع بافت های فرسوده چه برنامه هایی دارید، گفت: تنها راه حل آن است که شهرداری بافت های فرسوده ای که از نظر مساحت کوچک است را تجمیع کند و با تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می گیرد (مانند دریافت جواز این موضوع) این بافت ها را احیا کنند.

مقیمی تاکید کرد: برای رفع بافت های فرسوده مردم باید تشویق شوند تا با دریافت تسهیلات از سوی بانک ها و همچنین کمک دولت این موضوع اقدام به مرتفع کردن آنها کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی حجت در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی از وضعیت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ما دو راه پیش رو داریم یکی آنکه از وضعیت نابسامان شهر تهران که به وجود آمده گلایه کنیم یا اینکه به دنبال این باشیم که چگونه از این منجلاب خارج شویم و برای آن راهکارهایی تعیین کنیم که من به دنبال دومی یعنی راهکارهایی برای خروج از وضعیت موجود هستم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه هر یک از مناطق شهر تهران دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند، افزود: باید به تفاوت‌های هر منطقه با سایر مناطق توجه ویژه‌ای داشته باشیم و بدانیم وقتی در مورد یک منطقه صحبت می‌کنیم، در حقیقت درخصوص ویژگی‌های متفاوت منطقه یعنی نوع کسب و کار، سطح تحصیلات و... باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. البته در کنار این خصوصیت‌های متفاوت همه افراد از مردم شهر تهران هستند. باید درک کنیم هر یک از مناطق چه آورده های مثبت و منفی دارند.

همچنین حسن قربانخانی رئیس نظام مهندسی استان تهران درباره نحو ساخت و نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران با اشاره به فرسودگی بافت‌های نوسازدر تهران گفت : سیاست بازسازی بافت فرسوده در شهر تهران درست نبود و ما باید از تجربیات سایر کشورها از جمله چین در این زمینه استفاده می کردیم.

وی ادامه داد: به جای تجمیع و نوسازی پلاک های خرد باید ساختمانها را منطقه بندی کنیم­­ تا سرمایه گذاران ورود پیدا کنند.

901/900

کد خبر: 888431

وب گردی

وب گردی