عمق بخشی به پژوهش ها در کنار تعداد مقالات اهمیت دارد/ نیاز به تولید فناوری در حوزه پزشکی مبرم و قطعی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی، در تالار امام خمینی دانشکده ی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: عمق بخشیدن به پژوهش ها در کنار تعداد مقالات بسیار اهمیت دارد هم چنین موفقیت دانشگاه در پژوهش زمانی مشخص می شود که نقش خود را در حوزه ی ارائه ی خدمات پزشکی نشان دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم گفت: رشد علمی دانشگاه کاملا محسوس است و امیدواریم این حرکت روبه جلو با سرعت بیشتری صورت گیرد و به عمق پژوهش پزشکی توجه شود.

ریاست عالی جشنواره ابوریحان تصریح کرد: بدون همکاری های بین المللی مراکز تحقیقاتی نمی توانند جهش بزرگ داشته باشند و ضرورت دارد که تحقیقات بصورت گروهی و باهمکاری سایر مراکز دنیا انجام شود.

او خاطر نشان کرد: سلامت و رفاه مردم هم جنین خلق ثروت از اهداف نهایی پژوهش پزشکی است چون مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در اقتصاد سلامت نقش موثری دارند.

آقاجانی گفت: درمان بیماری های غیرواگیر هزینه های غیر ضروری بر خانواده ها تحمیل کرده است پس عمق بخشیدن به پژوهش ها در کنار تعداد مقالات بسیار اهمیت دارد هم چنین موفقیت دانشگاه در پژوهش زمانی مشخص می شود که نقش خود را در حوزه ی ارائه ی خدمات پزشکی نشان دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: از آنجا که نیاز به تولید فناوری در حوزه پزشکی مبرم و قطعی است، شرکت های دانش بنیان در جهت تولید ثروت نقش موثری ایفا می کنند‌.

او با بیان اینکه در حوزه ی پزشکی بالینی تحقیقات گسترده تری خواهیم داشت افزود: تاکنون برای اشاعه ی فرهنگ پژوهش و فناوری از رسانه ها کمتر استفاده شده است که همکاری با رسانه ها می تواند در جامعه خودباوری ملی ایجاد کند.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 888480

وب گردی

وب گردی