پایان نقش ادیان در مدارس روسیه

جامعه ارتدکس در روسیه نسبت به گذراندن اجباری دوره‌های جدید موضوعی در تمام سال‌های دوران مدرسه کاملا تهاجمی برخورد کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بسیاری در روسیه اعلام کردند که جامعه ارتدکس نسبت به گذراندن اجباری دوره‌های جدید موضوعی در تمام سال‌های دوران مدرسه کاملا تهاجمی برخورد کرده است.

از پاییز 2016 زمانی که والدین بچه‌های کلاس پنجم که به صورت آزمایشی دوره "ریشه ها" را در چارچوب موضوعات «پایه‌های فرهنگ دینی و رفتاری ملت‌های روسیه» می‌گذراندند، نارضایتی خود را از محتوای این دوره اعلام کردند موج نگرانی‌ها درباره این چارچوب موضوعی آغاز شد.

علیرغم ادعاهای کارشناسان تربیتی درباره محتوا و اجرای این دوره‌ها، مشخص شد که این ارتدکس‌ها هستند که در این ماده جدید درسی بسیار پیشرفته‌تر از دیگر ادیان معرفی شده است که این امر نارضایتی دیگران را درپی داشته است. این نارضایتی پس از سخنان اسقف کریل در گفتگو با روزنامه فیگاروی فرانسه بیشتر شد.

وی در این گفتگو اظهار داشت: "افرادی که با نمود دین در بطن جامعه مبارزه می‌کنند و از توسعه آموزش دولتی مذهبی جلوگیری می کنند بازیچه رهبران رادیکالیزم دینی هستند. چراکه کمبود دانش واقعی درباره دین راه را برای فعالیت عضوگیران داعش هموار می کند". ایجاد آموزش دولتی دینی در اینجا به معنای تلاش برای کلیسایی کردن بچه ها از طریق مواد آموزشی در مدرسه است.

سسیگنال‌های نارضایتی از گسترش چنین اقداماتی هم از سوی شهروندان و هم از طرف محافل مذهبی ایجاد شد. بالاخص "راویل حضرت عین الدین" رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه و شورای مفتیان این کشور در دیدار 21 فوریه خود با "سرگی گاوریلوف" رئیس کمیته توسعه جوامع مدنی، مسائل اتخاد جامعه و ادیان دوما و هماهنگ کننده گروه نمایندگان فراکسیون‌های مختلف برای دفاع از ارزش‌های مسیحیت و همچنین در دیدار 13 مارس با ویاچسلاو نیکونوف رئیس کمیته آموزش و علوم این موضوع را مطرح کرد.

502

کد خبر: 888485

وب گردی

وب گردی