حقوق قانونی بهره‌برداران از اراضی پایاب سدخداآفرین باید رعایت شود

استاندار اردبیل گفت: تمامی حقوق قانونی و عرفی بهره‌برداران از اراضی پایاب سدخداآفرین باید رعایت شود و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در این حوزه اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه هماهنگی نظام بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: تمامی حقوق قانونی و عرفی بهره‌برداران از اراضی پایاب سد خداآفرین باید رعایت شود و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در این حوزه اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و آموزش بهره‌برداران اولویت مهم در پایاب سد خداآفرین باشد، افزود: تنوع و تعدد کشت زراعی، تغییر الگوی کشت، ارزش افزوده بیشتر، تعیین بازارهای هدف و صادرات محصولات باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی باید طوری تنظیم شود که عشایر از کشاورزی و دامداری معیشتی به سوی کشاورزی صنعتی و ثروت آفرین حرکت کنند.

بهنام‌جو گفت: باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در راستای اشتغال مولد و پایدار و ایجاد کشت و صنعت‌های متعدد و با بهره‌گیری از منابع انسانی تحصیلکرده برای ترویج کشاورزی و دامداری صنعتی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کانال‌های پایاب سد خداآفرین بهترین ظرفیت را برای توسعه شیلات و آبزیان داراست، اظهار کرد: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین آثار اقتصادی آن نیز نمایان خواهد شد و به همین دلیل ضرورت دارد پیوست‌های اجتماعی این طرح نیز لحاظ شود.

901

کد خبر: 888488

وب گردی

وب گردی