تاثیرپذیری صنعت گردشگری از افزایش قیمت بنزین و نرخ مالیات/  آیا شب عید هتل‌ها گران می شوند؟

رئیس اتحادیه هتل و هتل های آپارتمانی گفت: به طور قطع افزایش قیمت بنزین و نیز مالیات نه تنها در صنعت گردشگری بلکه بر دیگر صنایع و کالاها نیز تاثیرگذار خواهد بود و باعث افزایش قیمت آن‌ها می شود.

محمدعلی فرخ مهر، رئیس اتحادیه هتل و هتل‌های آپارتمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین و مالیات بر صنعت گردشگری ایران گفت: به طور قطع افزایش قیمت بنزین و نیز مالیات نه تنها در صنعت گردشگری بلکه بر دیگر صنایع و کالاها نیز تاثیرگذار خواهد بود و باعث افزایش قیمت آن‌ها می شود.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بازار هتل‌ها در جذب مسافر در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند، بنابراین اکنون اقدام به افزایش قیمت نکرده‌اند بلکه تنها به دنبال اداره هتل، پرسنل و برطرف شدن هزینه های جاری هستند، همچنین هتلداران به دلیل شرایط وخیم این بازار اقدام به جذب مسافر با 40 درصد تخفیف از قیمت مصوب کردند.

فرخ مهر گفت: در مهر ماه مصوبه افزایش 10 درصدی قیمت را به هتل‌ها ارائه کردیم اما هتلداران به دلیل کمبود مسافر تغییری در قیمت ها ایجاد نکردند و با همان نرخ سال گذشته اقدام به ارائه خدمات به مشتریان کردند، چراکه در صورت افزایش قیمت، مالیات پرداختی آن‌ها با افزایش همراه می شود.

به گفته رئیس اتحادیه هتل و هتل های آپارتمانی، زمانی که مسافران قدرت خرید و پرداخت هزینه ها را ندارند، بنابراین هتلداران اقدام به افزایش قیمت نخواهند کرد.

او اظهار داشت: هتل های ساخته شده بیشتر برای مسافران خارجی پیش بینی شده است اما متاسفانه با توجه به واحدهای غیرمجاز و خانههای استیجاری، مهمانان خارجی هم کمتر هتل‌ها را انتخاب می‌کنند و حضور آن‌ها در هتلها کمرنگ‌تر شده است.

فرخ مهر در پایان افزود: در استان تهران برای عید نوروز علاوه بر اینکه اقدام به افزایش قیمت نکرده‌ایم بلکه مسافران داخلی و خارجی در تهران قادر به دریافت تخفیف 40درصدی از نرخ مصوب خواهند بود.

401

کد خبر: 888518

وب گردی

وب گردی