مجلس به اولویت بررسی تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری رأی نداد

وکلای ملت با بررسی اولویت‌دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان با بررسی اولویت‌دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مخالفت کردند.

بنابر این گزارش، پروانه سلحشوری نماینده تهران به نمایندگی از طراحان عنوان کرد که گردشگری می‌تواند بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی قابل اتکا باشد، از این رو پیشنهاد رسیدگی اولویت دار کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را مطرح کردیم.

وی افزود: این کمیسیون به صورت ویژه بررسی و رفع موانع توسعه صنعت گردشگری، تصویب قوانین لازم برای توسعه صنعت گردشگری و نظارت بر این حوزه را برعهده خواهد داشت.

اما محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مخالفت با این درخواست گفت: به جای اولویت دادن به این درخواست بهتر است تکلیف پرداخت حقوق کارکنان فولاد و بازنشستگان را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش فارس، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در موافقت با درخواست بررسی طرح تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به صورت اولویت دار هم اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا گردشگری به عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد در نظر گرفته می‌شود در ایران نیز در قالب مواد 97 تا 100 لایحه قانون برنامه ششم توسعه اهدافی برای رونق گردشگری به تصویب رسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در حال حاضر در سال 10 میلیون نفر به خارج از کشور سفر می کنند در حالیکه سه میلیون نفر گردشگر به کشور سفر می کنند و تشکیل کمیسیون ویژه نیز در اقتصاد و فرهنگ گردشگری می تواند تاثیرگذار باشد.

بنابر این گزارش، نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح، مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا با درخواست بررسی این طرح به صورت اولویت‌دار مخالفت کردند.

304

کد خبر: 888524

وب گردی

وب گردی