تهرانی‌ها پس از زلزله مسئولان شهری را در کنار خود حس نکردند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: انتظار می‌رود تغییراتی در دستورات جلسات شورا قرار بگیرد ضمن اینکه در زلزله اخیر شهروندان تهرانی حسشان این بود که مسئولان شهری در کنارشان نیستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازتسنیم، احمد مسجدجامعی در جریان سی‌ودومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ما نمایندگان مردم هستیم و ضرورت دارد که موضوعات تهران توجه ویژه‌ای را داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط شهر تهران بیان کرد: تهران وضع خوبی ندارد و حالش بد است به طوری که هوای آن الوده، زمین آن لرزان و قیمت‌ها هر لحظه روبه افزایش است و مردم دچار اضطراب روحی و روانی هستند.

مسجدجامعی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تغییری در جلسات شورا صورت بگیرد و موضوع زلزله در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن پرداخت شود.

وی با اشاره به حضور بیش از صدها هزار نفر شهروندان تهرانی در پارک‌ها، بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها بیان کرد: پس از وقوع زلزله شاهد حضور مردم در چنین فضاهایی بودیم و مردم حس‌شان این بود که مسئولان شهری در کنارشان نیستند.

مسجدجامعی به بلاتکلیفی و ترافیک‌های ایجاد شده پس از وقوع زلزله در تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش به جهت عدم آموزش و آگاهی شاهد چنین شرایطی بودیم که می‌طلبد در چنین مواقعی از ظرفیت رسانه‌ها برای آگاه‌بخشی استفاده کرد که متاسفانه به این موضوع پرداخته نشده است و خلأهایی در این زمینه وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتا با آگاه‌سازی، رعب و وحشت از بین خواهد رفت و شهروندان شرایط آرامی را درک خواهند کرد. مساله زلزله تهران درس‌هایی را برای ما داشته است و باید به این موضوع توجه شود و آن را جدی بگیریم.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه صحبت‌های مسجدجامعی بیان کرد: در 3-4 روز پس از زلزله بنده به عنوان رئیس شورای شهر تهران در جلسات ستاد مدیریت بحران شرکت کردم و اعضای مربوطه نیز گزارش‌های موثقی در خصوص اقدامات انجام شده ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مقدور نیست تمام اعضای ستاد برای ارائه گزارش در صحن شورا حاضر شوند، گفت: با توجه به اینکه رئیس ستاد مدیریت شهر تهران آقای شهردار و جانشین آن رئیس سازمان پیشگیری مدیریت بحران است، به نظر می‌رسد در جلسات بعدی می‌توان از هر دوی این عزیزان برای ارائه گزارش دعوت به عمل آورد.

الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تردد خودروهای دیزلی و محدودیت‌های اعمال شده برای خودروهای شخصی در شهر تهران گفت: در این زمینه انتظار می‌رود حداقل شهرداری تهران اقدامی را در خصوص محدود کردن تردد خودروهای دیزلی خود انجام دهد.

وی همچنین ضمن انتقاد از اختلال در سامانه 137 شهرداری تهران گفت: متاسفانه این سامانه در برخی از موارد دچار اختلال می‌شود و مشکلاتی را به همراه دارد که انتظار می‌رود این مشکلات در اسرع وقع برطرف شود.

705

کد خبر: 888581

وب گردی

وب گردی