درخواست تامین ۱۸ هزار موتورسیکلت برقی از اتاق بازرگانی تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها نخستین گام در حوزه مسئولیت اجتماعی است. همچنین در جلسه شورای شهر تهران از اتاق بازرگانی تهران درخواست شد تا ۱۸ هزار موتورسیکلت برقی در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، محمود میرلوحی در جریان سی‌ودومین جلسه شورای شهر تهران و پس از گزارش مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران به منظور تبادل نظر پیرامون زمینه همکاری‌های مشترک اتاق و شورای شهر تهران اظهار کرد: اولویت شورای پنجم ارتباط مستقیم با انجمن‌های تخصصی است که یکی از این موارد اتاق بازرگانی محسوب می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک این ارتباط بیشتر شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات تولیدات داخلی در دوران تحریم گفت: با توجه به شرایط ما فاقد برندهای تخصصی هستیم و این در حالی است که ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی اقدامات موثری را در شهر انجام دهیم.

به گزارش تسنیم، مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز ضمن استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در حوزه گردشگری و برند شهری تصریح کرد: در این زمینه می‌توان از ظرفیت موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برندسازی شهر و تحرک در حوزه گردشگری با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی و مدیریت شهری قابل انجام است و باید از ظرفیت این مجموعه در حوزه سرمایه‌گذاری پروژه‌های شهری استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت‌های موجود و مبالغی که حدود 25 میلیارد دلار در بخش سرمایه‌گذاری وجود دارد، شهر تهران نیز از آن به نفع مطلوب و صحیح استفاده کند.

فراهانی همچنین به موضوع کارآفرینی اشاره کرد و گفت: در این زمینه می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم و در بحث مسئولیت اجتماعی را باید مواردی مورد توجه قرار بگیرد.

سیدحسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در اداره شهر تهران اقتصاد است، گفت: ما در شرایط بحران مالی هستیم و انتظار داریم اتاق بازرگانی بنا به دلایلی که ایجاد شده است از مدیریت شهری حمایت کنم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌ها برای افزایش تعامل بین حوزه مدیریت شهری و اتاق بازرگانی گفت: با تشکیل این کارگروه‌ها می‌توان از ظرفیت موجود به نحو مطلوب‌تر استفاده کرد.
وی از آمادگی مدیریت شهری برای برون سپاری بخشی از خدمات شهری به برندهای خارجی خبر داد.

افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه بیان کرد: تغییر کاربری از مسکونی به تجاری غیرقابل انجام است و ما براساس طرح تفصیلی و رعایت حقوق شهروندان نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی گفت: چنانچه این کار انجام شود قاعدتا شاهد بی‌بندوباری در سطح شهر تهران خواهیم بود.

حبیب‌زاده بیان کرد: حتی در صورت رعایت پهنه نیز تغییر کاربری، ضوابط خود را دارد و باید براساس آن عمل کرد.

ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که مسئولان اتاق بازرگانی اعلام کنند که در حوزه شهری چه برنامه‌ای را دارند.

وی با اشاره به اینکه اولین قدم در اتاق بازرگانی باید تبدیل شدن 18 هزار موتورسیکلت کاربراتری به برقی گفت: ما انتظار داریم در اولین قدم اتاق بازرگانی این کار را انجام دهد ضمن اینکه 18 هزار موتورسیکلت برقی را در اختیار مدیریت شهری قرار بدهد.

به گزارش تسنیم، زهرا نژادبهرام دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به دیپلماسی شهری و ضرورت همکاری اتاق بازرگانی، مجلس و شورای شهر تهران گفت: این همکاری‌ها می‌تواند برای شهر مفید و با ارزش باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که باید مور توجه اتاق بازرگانی قرار بگیرد توجه به مسئولیت اجتماعی است که در این زمینه باید به وظایف خود عمل کند.

نژادبهرام گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها اولین گام در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش تسنیم، محمدجواد حق‌شناس رئیس میسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تکرار کلمه شهر تهران شهر سوخته‌ای است گفت: شورای پنجم و مدیریت شهری شهر سوخته‌ای را از مدیریت قبل تحویل گرفتند و این در حالی است که زمانی که من این موضوع را مطرح کردم مورد انتقاد اعضای سابق شورا و مدیریت شهری گذشته قرار گرفتم.

وی گفت: امروز بیش از هر موقع مشخص شده که چرا این موضوع را مطرح کردم به طوری که در حال حاضر شهر تهران 30 هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مختلف بدهکار است.

حق‌شناس ادامه داد: قاعدتاً این شرایط به نفع اتاق بازرگانی نخواهد بود و می‌طلبد در این بخش اتاق بازرگانی همکاری لازم را برای فراهم شدن شرایط بهتر تهران داشته باشد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی می‌تواند با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد در بخش‌های مختلف از جمله مباحث فرهنگی و سینماها در توسعه آنها گام بردارد.

به گزارش تسنیم، الهام فخاری- رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری شهر تهران گفت: در این زمینه اتاق بازرگانی می‌تواند ورود جدی را داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع آلودگی هوا و مشکلاتی که برای شهروندان تهرانی وجود دارد، گفت: در این بخش می‌توانیم از ظرفیت مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های مختلف و بویژه اتاق بازرگانی برای کاهش آلودگی هوا استفاده کنیم.

محسن هاشمی رفسنجانی - رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی وجود دارد، گفت: در حال حاضر تهران یک میلیون پارکینگ حاشیه‌ای دارند که هیچ درآمدی برای شهرداری و شهروندان ندارد.

وی تصریح کرد: قاعدتا بخش خصوصی می‌تواند با توجه به پتانسیلی که دارد به کمک حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی آن گام بردارد و سود قابل توجهی را نیز در این زمینه نصیب خود کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تردد در برخی از خیابان‌های تهران هم‌اکنون شرایط سختی را به وجود آورده است که باید تمهیداتی را در این زمینه صورت گیرد و از خودروهایی که در پیک ترافیک تردد می‌کنند عوارض بیشتری دریافت شود.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران در احداث اتوبان‌هایی از جمله اتوبان پردیس و تهران- ساوه، در اتوبان پردیس سرمایه‌گذار ایرانی مشارکت داشت که در حال حاضر از سود بالایی در بخش عوارض آن استفاده می‌کند. ضمن اینکه در اتوبان تهران - ساوه نیز که در دوران سازندگی و با حمایت بانک ملی صورت گرفت سود قابل توجهی برای این مجموعه به دست آمده است.

وی در پایان گفت: قاعدتاً این جلسات با اتاق بازرگانی ادامه پیدا خواهد کرد و ما در آینده از ظرفیت این مجموعه استفاده بهتری خواهیم برد.

705

کد خبر: 888584

وب گردی

وب گردی