سردار جزایری: امنیت جمهوری اسلامی نتیجه حضوری مستشاری در منطقه است

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نتیجه نهایی و برآیند حضور مستشاری ایران در منطقه امنیت بیشتر جمهوری اسلامی و انقلاب است.

سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به اظهارت مقامات آمریکایی مبنی بر توان موشکی و حضور نظامی ایران در منطقه اظهار کرد: متاسفانه آمریکایی ها به دلیل زیاده خواهی هایی که دارند، همواره تلاش می کنند کشورهای پیرامونی ایران را تحت تاثیر قرار دهند؛ آمریکا تلاش کرد که در سوریه و عراق مستقر شود و لذا یک جنگ تروریستی بزرگ را با کمک مرتجعین منطقه سامان داد.

وی افزود: هدف نهایی آمریکایی ها این بود که ایران را محاصره کنند و تحت فشار قرار دهند؛ برای این که این اتفاق رخ ندهد سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این پایه قرار گرفت که در خارج از مرزها با دشمن به مقابله بپردازد. خوشبختانه این سیاست در عراق جواب داد و باعث شد دولت، مردم و رزمندگان عراق تا حدودی زیادی از شر یک جنگ تروریستی رها شوند.

جزایری ادامه داد: این اتفاق به شکل بزرگ تر در سوریه رخ داد یعنی آمریکایی ها جنگ نیابتی را سوریه آغاز کردند؛ خوشبختانه با کمک رزمندگان، نیروهای مردمی و حاکمیت سوریه و جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمریکایی ها در یک جنگ نیابتی که با هدف شکستن حلقه های مقاومت در منطقه به راه انداخته بود با شکست مواجه شدند. نتیجه نهایی و برآیند این اتفاقات امنیت بیشتر جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به یاوه گویی های مقامات آمریکایی مبنی بر ایرانی بودن موشک های یمن گفت: موشک های شلیک شده به سوی عربستان متعلق به خود یمن است؛ خوشبختانه یمن از توان و تکنولوژی بالایی در زمینه موشکی و تولیدات دفاعی برخوردار است لذا سعودی ها برای این که توانمندی مردم یمن را تحت تاثیر قرار دهند و نگذارنذ این توانمندی به گوش جهانیان برسد، سعی در فرافکنی دارند و این موفقیت ها را منتصب به کشورهای دیگر می کنند.

302

کد خبر: 888590

وب گردی

وب گردی