اولین دوره مسابقه ملی طراحی زنده مد و لباس مدآفرین

مدیرعامل موسسه هنری "طراحان تک‌پوش رائیکا" گفت:شرکت‌کنندگان مسابقه از میان طراحانی از سراسر کشور، توسط تیم داوری جهت حضور در مسابقه انتخاب شدند و در دو روز جهت طراحی مانتو اداری در روز نخست و مانتو اجتماع در روز دوم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز،نخستین دوره مسابقه طراحی زنده مدولباس مدآفرین در روزهای 30ام آذر و1ام دی، با حضور شرکت‌کنندگانی از استانهای مختلف کشور، در تهران (سرای فرش خاوران) برگزار شد. خانم دکترسمیه علی بخشی مدیرعامل موسسه هنری "طراحان تک‌پوش رائیکا" و مسئول برگزاری مسابقه بیان داشت: شرکت‌کنندگان مسابقه از میان طراحانی از سراسر کشور، توسط تیم داوری جهت حضور در مسابقه انتخاب شدند و در دو روز جهت طراحی مانتو اداری در روز نخست و مانتو اجتماع در روز دوم با یکدیگر به رقابت پرداختند. در طول دوروز رقابت، کارشناسان دانشگاه و صنعت در کنار رقابت‌کنندگان حضور داشتند که تجربیات خود را به آنها انتقال داده و سبب ارتقاء سطح این افراد شدند.


دکترعلی بخشی با اعلام این خبر افزود: "این رقابت در چهار بخش طراحی و تصویرسازی، الگوسازی، برش و دوخت صورت گرفت و در انتها مانتوهای تهیه شده توسط طراحان، جهت داوری به رؤیت داورانی از بنیاد ملی مد و لباس ایرانی رسید. در پایان، مراسم اختتامیه و اهدای جوائز با حضور آقای قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد." در این مراسم آقای قبادی ضمن تشکر از برگزاری این مسابقه جوائز نفرات برتر را اهدا نمود. بر اساس رای داروان، خانم مونا غلامی از استان تهران نفر اول ، خانم شاهرخ از استان کهگیلویه و بویراحمد نفر دوم و خانم احلام طرف از استان تهران به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.
دکتر امین مفتاحی مدیر مرکز تحقیقات نساجی، پوشاک، مد و لباس حصان(س) وابسته به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور نیز اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی در کشور، امری ضروری در راستای توسعه صنعت نساجی و پوشاک است و چنین رویدادی می‌بایست با معرفی طراحان و توسعه زیرساخت‌های دیگر رونق یابد. وی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری هرچه پرشورتر دوره‌های آتی این رقابت با حضور طراحانی از تمامی نقاط کشور، اذعان داشت از اجرای این رویداد در سطح بین‌المللی استقبال می‌نماید.


عضو هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در ادامه به رویکرد کلان کشور درحوزه مد پرداخت و گفت: در حال حاضر با حضور قدرتمند و مخلصانه کارگروه ساماندهی مدولباس کشور و بنیاد ملی مدو لباس تحول بزرگی در کشور روی داده و امیدوارم با توجه به ظرفیت بالای طراحی در ایران و همچنین تکنولوژی خوبی که در حوزه تولید بسیاری از پارچه های لباسی و خانگی در کشور وجود دارد مردم ایران اسلامی ایرانی بخرند و ایرانی زندگی کنند و به نظر بنده باید جایگاه طراحی لباس و مد ایرانی در اقتصاد و فرهنگ مرتباً بازخوانی شود و لحظه به لحظه این روند ادامه یابد تا جریان پایدار تولید پوشاک ایرانی در کشوربه بالندگی برسد. لازم به ذکر است که مسابقه طراحی زنده مدولباس مدآفرین هر ساله در 4 دوره مختلف برگزار خواهد شد.

204

کد خبر: 888613

وب گردی

وب گردی