میزبانی جشنواره تئاتر فجر از برنده شیر نقره ای ونیز

سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان ریموت از کمپانی ریمینی پروتکل خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گروه تحقیقات کمپانی رمینی پروتکل که برای انجام فاز مقدماتی اجرا به تهران آمده بود، پس از انجام امور پیش تولید به آلمان باز گشت.

هلگارد کیم هاگ، اشتفان کائگی و دنیل وتزل در سال ٢٠٠٠ تیمی از نویسنده‌ها و کارگردان ها را تشکیل دادند و آثار آنها در حوزه تئاتر، صدا، نمایش رادیویی، فیلم و چیدمان در گروه‌های سه نفره، دو نفره و حتی تک نفره بیرون آمد. از سال 2002 تمام کارهای این گروه به صورت یکپارچه تحت نام «رمینی پروتکل» نوشته شده و تمرکز اصلی این گروه بر توسعه مداوم ابزارهای تئاتر است تا به ابعاد نامعمول واقعیت فرصت بروز دهند.

فعالیت رمینی پروتکل که جوایز متعددی از جمله شیر نقره ای دو سالانه هنرهای اجرایی ونیز در سال 2007 را کسب کرده، به طور مثال هاگ، کائگی و وتزل صورت جلسه سهام داران دیملر را به یک متن نمایشی تبدیل کردند. یا پروژه صد در صد شهر، با حضور صد نفر از ساکنان هر شهر در شهرهای برلین زوریخ لندن ملبورن کپنهاگ و سن دیه‌گو به اجرا درآمد و یا در برلین و درزدن نمایش‌هایی صوتی با کمک گوشی‌های اندروید صورت گرفته است.

آنها همچنین پروژه «کنفرانس تغییرات جهانی اقلیمی » را با شبیه سازی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، در هامبورگ برگزار کردند.

ریموت تهران از سری اجراهای ریموت ایکس، یکی از چندین تجربه شهری کمپانی ریمینی پروتکل با همکاری بخش بین‌الملل و خارج از صحنه جشنواره سی وششم فجر در طول ایام جشنواره اجرا خواهد شد.

سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیر فرهاد مهندس پور بهمن ماه برگزار می شود.

501

کد خبر: 888670

وب گردی

وب گردی