خیز دانشگاه آزاد واحد رفسنجان برای مقابله با ریزگردها در بهمن ماه

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: ریاست وقت اداره کل محیط زیست استان کرمان از واریز بودجه مخصوص مقابله با ریزگردها به دانشگاه آزاد اسلامی صرف نظر کرد.

حمید محمدی در رابطه با فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان به دنبال افزایش ریزگردها در استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سال گذشته به دنبال انعقاد یک تفاهمنامه با سازمان محیط زیست قرار شد مبلغی را برای احیا و آبادانی یک منطقه کویری که در میان رفسنجان و انار وجود داشت تخصیص دهند. مبلغ این تفاهمنامه 3 میلیارد تومان بود که قرار شد 500 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب دانشگاه آزاد واریز شود اما متاسفانه ریاست وقت اداره کل محیط زیست استان کرمان از این کار صرفه نظر کرد .

وی ادامه داد: در آن زمان آقای رزم حسینی استاندار کرمان با وی برخورد کردند و قرار شد تا این مبلغ به حساب دانشگاه واریز شود.

محمدی تصریح کرد: از سوی دیگر معاون پژوهش سابق استان یک نامه به واحدها زدند که فعالیت های در حوزه های پژوهشی در رابطه با مسائل ریزگردها و محیط زیستی انجام دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ادامه داد: کارشناس پژوهش واحد صحبت هایی با دکتر نورا استاد دانشگاه زاهدان انجام دادند که وی قول داده اند برای همکاری با واحد رفسنجان مانند برگزاری همایش ها و فعالیت های پژوهشی در زمینه ریزگردها و محیط زیستی با تیم تحقیقاتی خود از واحد رفسنجان بازدید به عمل آورند که ان شاءالله در بهمن ماه یکسری فعالیت ها برای مقابله با پدیده ریزگردها داشته باشیم.

محمدی تصریح کرد: در صحبتی که با دکتر جزینی زاده داشتیم گفت در حال حاضر هیچ کمکی نمی توانم به شما داشته باشم و شما باید دوباره از صفر شروع کنید و اگر بودجه به استان واریز شود من مانند مدیرکل سابق عمل نخواهم کرد.

وی با بیان این که تغییر رئیس سازمان محیط مشکل ساز شده است، افزود: در سال های گذشته با خانم ابتکار ارتباطات گرفته بودیم اما با تغییر مدیریت باید با آقای کلانتری ارتباط بگیریم که پروسه مجاب کردن وی سخت است.

قائم مقام ریاست واحد رفسنجان در پایان تاکید کرد: مدیر کل وقت محیط زیست استان کرمان این مشکل را ایجاد کرد و استاندار کرمان کاملا به این موضوع واقف است.

901/900

کد خبر: 888684

وب گردی

وب گردی