بازنشستگی فرصتی برای متوازن کردن نیروها در آموزش و پرورش است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: این گونه نیست که بگوییم خدا را شکر که فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، بلکه این بازنشستگی، فرصتی برای متوازن کردن و ساماندهی نیروهاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکنش‌هایی در فضای مجازی در خصوص بازنشستگی فرهنگیان، با بیان اینکه از بازنشستگی فرهنگیان استقبال نکرده‌ام، اظهار داشت: در نشست خبری با خبرنگاران، تاریخچه‌ای از استخدام نیرو در نیمه دوم دهه 60 بیان کردم که عمده استخدام آموزش و پرورش بین سال‌های 65 تا 75 بوده است و در خلال این سال‌ها 700 هزار نفر جذب این وزارتخانه شده‌اند.

وی افزود: تنها در سال 70، حدود 103 هزار نفر به دلیل نیاز آموزش و پرورش و توسعه کمی آن زمان استخدام شدند؛ این مسئله باعث شد که نتوانیم بین استقرار و توزیع نیرو توازن برقرار کنیم و این توزیع نامتوازن اثرات سوئی داشت.

الهیار ترکمن اضافه کرد: بیان من این بود که از سال جاری و سال گذشته که وارد سری جدید بازنشستگی‌ها شده‌ایم زمان خوبی برای ساماندهی نیروهاست تا در یک محیط ساماندهی شده مبتنی بر نیاز، افراد را به کار بگیریم و اعتبارات بند «و» را که به دلیل این خروج، متعادل می‌شود برای بالا بردن سطح معیشت فرهنگیان، آموزش‌های ضمن خدمت و افزایش کیفیت آموزشی به کار ببریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدوداً 480 هزار نفر تا سال 1400 به سن بازنشستگی می‌رسند، گفت: در حال بررسی چارچوب جایگزینی نیروها هستیم؛ اینکه چه مشوق‌هایی برای نگهداشتن نیروهایی که نیاز داریم قرار دهیم، کجا بازنشستگی داشته باشیم و پس از بازنشستگی‌ها چه سازوکاری برای تأمین نیرو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این گونه نیست که بگوییم خدا را شکر که فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، بلکه این بازنشستگی فرصتی برای متوازن کردن و ساماندهی است که باید راه‌های جایگزین کردن نیرو را به خوبی مدیریت کنیم.
706

کد خبر: 888690

وب گردی

وب گردی