احداث ترمینال سلام حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام ‌خمینی (ره) گفت: پیشرفت فیزیکی ترمینال سلام در فرودگاه امام، به حدود 70 درصد رسیده است و انتظار می رود تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، کورش فتاحی افزود: خوشبختانه ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام در چند ماه اخیر بالغ بر 25 درصد رشد داشته و روند ساخت آن با سرعت بیشتری در دست اقدام است.


او ابراز امیدواری کرد که سال آینده همزمان با آغاز مناسک حج (فصل تابستان) بتوان از ترمینال سلام بهره‌برداری کرد.


سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی در ترمینال سلام در صدد ایجاد ترمینال گالری هستیم، افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت شهر فرودگاهی امام ایجاد ترمینال گالری سلام است و در نظر داریم تا با مشاوره‌های صاحبنظران و نیز حضور مشاوران و استادان سازمان میراث ‌فرهنگی و گردشگری کشور، ترمینال سلام در شان ایران اسلامی به بهره برداری برسد.


رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص آخرین مراحل طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: برای نخستین بار طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تهیه، تکمیل، تایید و به تصویب هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی رسید و متعاقب آن از سوی معاونان و مشاوران وزارت راه و شهرسازی تایید شده که مراحل نهایی را برای ابلاغ طی می کند.


اکنون ترمینال شماره یک فرودگاه امام (ره) بیش از 5 میلیون مسافر ظرفیت دارد، اما سالیانه بیش از 8 میلیون مسافر از این ترمینال تردد می کنند و با افتتاح ترمینال 5 میلیون نفری سلام، ظرفیت این فرودگاه در 35 کیلومتری تهران سالیانه به بیش از 13 میلیون نفر افزایش می یابد.

402

کد خبر: 888764

وب گردی

وب گردی