حاجی نجار: جریان فتنه متوسل به تحریم و فشار بیرونی شد/ 9 دی بازتولد انقلاب بود

کارشناس سیاسی در مورد سالگرد حماسه 9 دی اظهار داشت:آنچه در 9 دی اتفاق افتاد در واقع بازتولد انقلاب و ارزش های انقلاب بود،حضور حماسی مردم باعث تصویب باور آن ها به اصول انقلاب شد و بیگانگان هم فهمیدند فتنه کف روی آبی بود که به آن دلبسته بودند.

حسن حاجی نجار کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد فتنه سال 88 گفت: یکی از پیامدهای مهم فتنه سال 88 شوک های خیابانی و مسائلی بود که در کف خیابان ها ایجاد شد .

وی در مورد توهم فتنه در آن سال تصریح کرد: یکی از اهداف توسعه توهم فتنه این بود که بتوانند زمینه محکومیت ایران را در مجامع بین المللی فراهم بکنند.

حاجی نجار ادامه داد: چون از منظر آن ها این محکومیت میتوانست وزنه مهار شرایط داخلی در برابر نظام را افزایش بدهد اما متاسفانه افرادی از داخل کشور به آمریکایی ها پیام می دادندکه الان بهترین وضعیت برای تشدید فشار ها بر نظام است که ما دیدیم متاسفانه همین اتفاق افتاد.

کارشناس سیاسی تأکید کرد: مهم ترین اتفاق در این حوزه هم تصویب قطعنامه 1929 خرداد سال 89 بود که در ان شورای امنیت به بهانه ی بحث حقوق بشر ایران را تحریم کرد.

وی در مورد قطعنامه 1929 گفت: مهم ترین مورد این قطعنامه که تا همین الان هم مبنای خیلی از تحریم ها است موضوع هسته ای نیست بلکه حقوق بشر است.

حاجی نجار ادامه داد: آمریکایی ها پس از آن بودجه ای 55 میلیون دلاری را برای مقابله با نظام به تصویب رساندند و مشابه همین اقدام را در طیفی از فتنه گران دیدیم که خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران بودند.

کارشناس سیاسی ابراز کرد: جریان فتنه برای این که وزنه خود را در مقابله با نظام افزایش دهد متاسفانه متوسل به فشار و تحریم بیرونی شد که آثار آن را هنوز می بینیم.

وی با اشاره به روند فتنه گفت : روز های اول با توجه به آن توهمی که در اذهان شکل گرفته بود آغاز شد اما به مرور که ماهیت فتنه گران مشخص شد سبب ریزش سنگین جمعین حامیان فتنه شد در نقطه مقابل عناصری افراطی چه از منافقین یا سلطنت طلبان و گروه های دیگر میدان دار بودند که شرایط را به سمت تقابل با نظام بردند.

حاجی نجار با در نظر داشتن رفتار فتنه گران در روز عاشورای 88 اظهار داشت: رفتار فتنه گران در 9دی که مصادف با روز عاشورا بود در هجمه به ارزش های عاشورایی سبب شد ماهیت فتنه برای مردم روشن شود.

کارشناس سیاسی ادامه داد:آنچه در 9 دی اتفاق افتاد در واقع بازتولد انقلاب و ارزش های انقلاب بود،حضور حماسی مردم باعث تصویب باور آن ها به اصول انقلاب شد و بیگانگان هم فهمیدند فتنه کف روی آبی بود که به آن دلبسته بودند.

303

کد خبر: 888770

وب گردی

وب گردی