استاندار هرمزگان: مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان در مدت دو هفته صادر شود

استاندار هرمزگان گفت: تمامی مجوزهای سرمایه‌گذاری در هرمزگان باید در مدت دو هفته صادر شود.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با اشاره به بررسی وضعیت شیلات و پرورش میگو در این نشست اظهار داشت: استان هرمزگان از استان‌های منحصر به‌فرد از حیث داشتن ظرفیت‌های شیلاتی و آبزیان است و ثروت عظیمی را از طریق دریا در اختیار دارد.

وی ادامه داد: می‌توان 240 فعالیت و تولید در دریا داشت و بر این اساس نیاز است کارگروه شیلات در هرمزگان فعال شده و چشم‌انداز روشنی برای فعالیت‌های شیلاتی در این استان ترسیم شود.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده می‌توان 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان راه‌اندازی و 200 هزار تن نیز تولید میگوی پرورشی داشت که تنها از این طریق قادر خواهیم بود بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

همتی تصریح کرد: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که نیاز است ورود جدی جهت حمایت از بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های شیلاتی داشته باشیم و باید دستگاه‌های دولتی نیز تسهیل‌گری لازم را داشته باشند.

وی خواستار احصا تمامی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در زمینه شیلات شد و بیان کرد: باید این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب کتاب منتشر و در دسترس همگان قرار گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید در قالب چارچوبی هدفمند بر حمایت از بخش پرظرفیت شیلات در استان هرمزگان تمرکز کنیم و فعالانه در این زمینه اقدام شود.

همتی با تاکید بر اینکه تمامی مجوزهای سرمایه‌گذاری در هرمزگان باید در مدت دو هفته صادر شود اضافه کرد: ما دستگاه‌های دولتی را مکلف به حمایت و کمک بخش خصوصی کرده‌ایم و بخش خصوصی هم باید حرکتی جدی انجام دهد.

وی گفت: اتاق بازرگانی در استان هرمزگان فعال‌تر شود و در بخش‌های مختلف کارگروه‌های خود را فعال کند و هر صنف و بخشی که عضو اتاق نشده نیز در اتاق عضویت پیدا کند.

901

کد خبر: 888858

وب گردی

وب گردی