از خدا بترسید و فرافکنی نفرمایید/منتظر اعلام رسمی ابطال این دو تفاهم نامه یونسکو هستیم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور طی نامه ای سرگشاده به وزیر آموزش و پرورش پیرامون اجرای سند 2030 نوشت: از خدا بترسید و فرافکنی نفرمایید. چگونه است که با وجود اطلاع از این موضوع، با وجود این تفاهم نامه ها در این دو دانشگاه راهبردی، مجددا به نفی وجود و اجرای سند 2030 می پردازید؟!

به گزارش ایسکانیوز، متن نامه سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور به شرح زیر است:

وزیر محترم آموزش و پرورش
سلام علیکم
خبری در رسانه ها منتشر شده است، مبنی بر اینکه جنابعالی در نشست فراکسیونی در مجلس فرموده اید"اگر جایی سند 2030 اجرا می شود گزارش دهید".
همانطور که مستحضرید دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی(ره)، ذیل سند آموزش 2030 با یونسکو تفاهم نامه همکاری برای تربیت معلم بسته اند و متأسفانه این تفاهم نامه، بنای همکاری این دو دانشگاه با یونسکو بوده و هست. این موضوع بارها هم به جنابعالی و هم به بقیه بزرگواران گوشزد شده است.
جنابعالی به ازای پذیرش مسئولیت در این نظام، شرعا و قانونا موظف به تمکین اوامر ولی امر و اجرا کردن قانون هستید. در شرایطی که هم رهبری فرزانه انقلاب و هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جنابعالی و بقیه را از ادامه همکاری با این سند منع نموده است، با اصرار بر بی توجهی به اجرایی شدن سند آموزش 2030 با عناوین دیگر در مراکز مختلف آموزشی، حقیقتا قرار است کشور به چه سمتی برده شود؟!
در تاریخ 20 آذرماه، در مراسم تودیع و معارفه سرپرست قدیم و جدید دانشگاه فرهنگیان، نامه ای رسمی از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه به جنابعالی داده شد و در آن درخواست لغو این تفاهم نامه شده بود.
جناب آقای وزیر
از خدا بترسید و فرافکنی نفرمایید. چگونه است که با وجود اطلاع از این موضوع، با وجود این تفاهم نامه ها در این دو دانشگاه راهبردی، مجددا به نفی وجود و اجرای سند 2030 می پردازید؟! در شرایطی که در سایت رسمی دانشگاه فرهنگیان گزینه ”Unesco chair” به عنوان یکی از اجزای اصلی ستاد مرکزی دانشگاه وجود دارد، چه چیزی را نفی می کنید؟!! در شرایطی که بر سردر اتاق ریاست دانشگاه فرهنگیان تابلوی یونسکو وجود دارد، چه جای بحث و تردید است؟!
جناب آقای بطحائی
علیرغم تفاوت نگاه سیاسی، جنابعالی و سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان را افرادی دلسوز و دارای دغدغه برای آموزش و پرورش کشور می دانیم و طبیعتا شما میراث دار نگاه ناشایست گذشته به مسئله تعلیم و تربیت هستید، لذا منتظر اعلام رسمی ابطال این دو تفاهم نامه یونسکو با دانشگاه های مذکور هستیم.
عزتتان مستدام
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

کد خبر: 888948

وب گردی

وب گردی