ادعاهای کذب رئیس دانشکده، برای ایجاد تفرقه میان تشکل هاست

مسئول سابق بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، بالا گرفتن اعتراضات تشکل های دانشجویی را وجود مشکلات مدیریتی این دانشکده دانست.

مسئول سابق بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرگزاری ایسکانیوز، گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی با مساله عدم مدیریت صحیح روبرو است که این موضوع نتیجه مستقیم اقدامات هیات رئیسه دانشگاه است.

رضا ایروانی، مسئول سابق بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی با اشاره به وجود مشکلات عدیده مدیریتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، افزود: این مشکلات باعث بالاگرفتن اعتراضات تشکل‌های دانشجویی شده است.

وی افزود: رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی آقای تخشید، در حالی حرف از بهینه سازی، کمبود فضا و کاهش فضاهای اداری و فرهنگی می‌زند که خود باید پاسخگو باشد مشاعاتی که افزایش داده‌اند چیست؟ آیا منظور از افزایش مشاعات، بازگشایی رستوران اساتید و طرح سالن بدنسازی است؟

ایروانی ادعای رئیس این دانشکده مبنی بر تصاحب غیر قانونی فضای دانشکده توسط بسیج دانشجویی را خلاف واقع دانست و گفت: تا به امروز حرف‌های خلاف واقع‌ زیادی از زبان مسئولین دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شاهد هستیم و تلقی ما این است که آقای تخشید با وارونه جلوه دادن حقایق در حال فرار به جلو است.

وی افزود: دانشکده بدون هماهنگی با تشکل‌ها، شکل و شمایل دفاتر را برهم زده و اقدام به تعویض قفل دفاتر تشکل‌های دانشجویی کرده‌است در حالی که مهندسین ارشد پروژه مقاوم سازی نیز عدم ضرورت تغییر شکل اتاق ها را بیان کرده اند.

ایروانی ادعای رئیس این دانشکده را مبنی بر برگزاری جلسات توجیهی با تشکل‌های دانشجویی را رد و اظهار کرد: معاونت فرهنگی دانشکده تعداد این جلسات را ۲۰ اعلام کرده است. صورت جلسه این جلسات را منتشرکنند تا ما نیز مطلع شویم این جلسات با چه کسی و کجا برگزار شده ‌است؟

ایروانی افزود: نکته دیگر اینکه معاونت فرهنگی دانشکده گفته اند علیرغم پا در میانی نهاد مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی همکاری لازم را انجام نداده است، در حالی که در جلسه با مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بنا شد آقای تخشید برای حل و فصل مسئله پیش قدم شود.

وی نارضایتی تشکل‌های دانشجویی این دانشکده از بسیج دانشجویی را کذب خواند و مقصود رئیس این دانشکده را در بیان چنین ادعاهایی را تفرقه افکنی میان تشکل ها عنوان کرد. ایروانی در این خصوص گفت: به کرات شاهد تکذیب این ادعا از سمت تشکل های دانشجویی بوده‌ایم. اگر تشکل‌ها همگی از اقدامات شما راضی‌اند، تجمعات اعتراضی را چه‌کسانی رقم زده‌اند؟ چرا برخی از تشکل‌ها مکان اختصاص یافته را نپذیرفته‌اند؟

مسئول سابق بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: دانشکده باید خود را ملزم به تامین فضای متناسب برای فعالیت در سیاسی ترین دانشکده کشور بداند و تسهیل کننده فعالیت های کانون ها و تشکل ها باشد نه اینکه با ایجاد محدودیت و قطع حمایت مالی دهان منتقدین خود را ببندد.

وی بسیج دانشجویی را یک نهاد انقلابی خواند و گفت: رسالت بسیج دانشجویی آرمان‌خواهی، مبارزه با ظلم و فساد و حرکت در جهت بهبود کارآمدی نظام اسلامی است.

ایروانی عدم احاطه مجموعه دانشکده، بر قوانین را گناهی نابخشودنی دانست و ادامه داد: دانشکده از نماینده بسیج دانشجویی در شورای فرهنگی دعوت نمی‌کند و آگاه نیست که بسیج دانشجویی مهمان شورای فرهنگی نیست که دعوت بشود، عضوی است همچون دیگر اعضا.

مسئول سابق بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: دانشکده، بدون حضور تشکل‌های دانشجویی حتی توانایی برگزاری یک انتخابات در سطح دانشکده ندارد و بدون کمک دانشجویان نمی‌تواند برنامه ای برگزار کند چه رسد به مدیریت فعالیت های فرهنگی!

203

کد خبر: 888960

وب گردی

وب گردی