ساخت دستگاه «دبی سنج پرتابل نیرویی» از سوی محققان دانشگاه آزاد اهواز/قیمت تمام شده دستگاه یک هشتم نمونه آلمانی است

محمدصادق دیاحسین دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته سازه های آبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان است که موفق به راه اندازی هسته فناور «هیدرو دینامیک» در حوزه دانش بنیان مکاترونیک در مرکز واحد اهواز شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدصادق دیاحسین دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته سازه های آبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان است که با همکاری دکتر محمد حیدرنژاد و مهندس مجتبی دیاحسین موفق به راه اندازی هسته فناور «هیدرو دینامیک» در حوزه دانش بنیان مکاترونیک در مرکز واحد اهواز شده است.

وی درباره محصول تولیدی خود می گوید: حوزه فعالیت هسته فناور ما در زمینه تاسیسات انتقال آب و تجهیزات هیدرودینامیک است و تا کنون موفق به ساخت دستگاه «دبی سنج پرتابل نیرویی» شده ایم که این محصول می تواند میزان سرعت جریان آب را اندازه گیری کند.

این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دبی سنج پرتابل نیرویی» دستگاهی است که میزان سرعت جریان آب را اندازه گیری می کند، اظهار داشت: این دستگاه که حاصل تحقیقات ما است در مقایسه با سه نمونه آلمانی خود که از سوی سازمان آب و برق خوزستان مورد آزمایش قرار گرفت، 98 درصد تطابق دیتا را در میانگین سه آزمایش ثبت کرد که دستاورد بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: این دستگاه به عنوان اولین دریافت کننده گواهی ثبت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری، تا کنون موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع علمی شده و مراحل پتنت علمی آن در حال انجام است.

دیاحسین، درباره کاربرد دستگاه دبی سنج پرتابل نیرویی می گوید: شرکت برق، شرکت آب و به طور کلی وزارت نیرو و آزمایشگاه های علمی و پژوهشی خریداران و استفاده کنندگان این دستگاه هستند.

وی درباره قیمت این محصول گفت: نمونه آلمانی این دستگاه که آخرین بار سال 91 خریداری شد، حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت که هم اکنون حدود 24 میلیون تومان است در صورتی که اگر دستگاه تولیدی هسته فناور ما به تولید انبوه برسد حدود دو میلیون و 500 تا سه میلیون تومان قیمت گذاری می شود و همان کارایی دستگاه های آلمانی را دارد.

202

کد خبر: 889034

وب گردی

وب گردی