توسعه فعالیت های فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی قابل تقدیر است

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بازدید و از نزدیک با روند توسعه شرکت های دانش بنیان و تولیدات علمی دانشگاه آشنا شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی در بازدید از بخش های مختلف مرکز رشد واحدهای فناور واحد خمینی شهر از توجه دانشگاه آزاد اسلامی به اقتصاد دانش بنیان و قول مساعد جهت همکاری و حمایت از این مرکز بدلیل وجود شرکت ها و هسته های فن آور با پتانسیل بالا خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سبک های معماری و اسلامی خوبی در توسعه زیرساخت ها و فضاهای آموزشی و فرهنگی استفاده کرده است.

وی توسعه فعالیت های فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: طرح تولید آب از رطوبت هوا کار بزرگی است و چنانچه با مشارکت شرکت های داخلی ارزان تر از طرح های مشابه درکل دنیا تمام شود، در اولویت صنعتی شدن در کشور قرار گیرد.

دکتر زاهدی نیز از سیستم اعلام تصادف و واحد امداد رسان و پلیس، محصولات تجاری شده کاهش مصرف سوخت خودرو دیزل، شبکه اجتماعی آموزشی دیجی لند و همچنین قطع و وصل کننده دیجیتالی اجاق گاز خانگی آلاتکنیک، فضاهای آموزشی و مراکز خدماتی و رفاهی واحد خمینی شهر بازدید کرد.

دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر نیز در حاشیه این بازدید ، دانشگاه آزاد اسلامی را دستاورد علمی انقلاب اسلامی برشمرد که تاکنون به نیازهای مختلف جامعه به خوبی پاسخ داده و بر حفظ افتخارات و امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد آموزش عالی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: پس از سه دهه فعالیت، زیرساخت های مناسب برای ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه فراهم شده و اکنون حرکت دانشگاه از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری آغاز شده و در این راستا گام های مؤثر و اثربخشی برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر نیاز امروز جامعه را دانشگاه کارآفرین و مهارت محور دانست و افزود: سهم بودجه پژوهشی امروز نیازمند بازبینی و بازنگری است و باید شرایط برای محققان از پژوهش تا تولید محصول، تجاری سازی و ارائه به بازار تسهیل شود.

کد خبر: 889055

وب گردی

وب گردی