اختلالات غذایی در کودکان ثمره غذاخوراندن بیش از نیازست

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: آموزش آداب صحیح غذا خوردن بسیار مهم تر از بسیار خوراندن است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید ضیاءالدین مظهری ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: متاسفانه این هشدار را به خانواده ها عرض می کنم که طبق آمارهای به دست آمده، وزن کودکان رو به افزایش است؛ که علت آن دریافت انرژی لخت بیش از نیاز آنهاست.
وی با بیان اینکه یعنی کودکان دائما در حال خوردن شیرینی، شکلات، چیپس و پفک هستند، ادامه داد: طبق رسوم خانواده، پدربزرگ ها و عمه ها و خاله ها و....برای قدردانی از بچه و یا ابراز محبت به آن ها این خوراکی ها را هدیه می کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تاکید کرد: از آن بدتر، گاهی سی دی بازی های کامپیوتری را به عزیزانشان هدیه می دهند که از این محبت، مرض حاصل می شود.
وی در ادامه بیان کرد: کودکان امروز نسبت به سابق تحرکشان بسیار کاهش پیدا کرده و دریافت مواد انرژی زای لختشان افزون شده. این مساله، بذر بیماری های مختلفی را در کودک پرورش می دهد و این عوامل بیماری زا در میانسالی و سالمندی به صورت بیماری های مزمن، تجلی پیدا می کند.
وی تصریح کرد: کودک را نباید به هر نحوی وادار به خوردن و اگر غذایی را دوست نداشت بلافاصله غذای دیگری را جایگزینش کرد .
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان اظهارداشت: غذاخوراندن بیش از نیاز، باعث اختلالات غذایی در کودک می شود. آنچه مسلم است آموزش آداب صحیح غذا خوردن بسیار مهم تر از بسیار خوراندن است.

701

کد خبر: 889057

وب گردی

وب گردی