پورحسین: در اجرای سیاست های اصل 44 در منطقه آخر هستیم

نماینده مجلس با تأکید بر این که اقتصاد به چند جراحی نیاز دارد اظهار داشت: اعتقاد من این است که فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می شود و یک بخشی از آن هم به سیاست های غلط اقتصادی بر می گردد.

شکور پور حسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در مورد شکاف طبقاتی به وجود آمده در جامعه گفت: این موضوع بحثی ریشه ای است و به معنای ریشه کن کردن فقر است.
وی ادامه داد: اخیرا که رئیس مجلس شاخص های اقتصادی ایران را در جهان و منطقه اعلام کرد وضعیت مطلوبی از جهت این شاخص ها را دارا نمی باشیم .
پور حسین تصریح کرد: به خصوص حوزه اقتصاد که در این مقوله اصطلاحا منبع سوزی دارد و دارای مشکلات ریشه است و همه به آن معتقد هستند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که اقتصاد ایران دولتی، نفتی، رانتی و غیر شفاف است اظهار داشت: به طبع از آن طرف هم در سیاست داخلی مشکلات عدیده ای داریم یکی از آن ها سوء مدیریت است.
وی با اظهار این که به نظر نمی رسد دولت فاصله طبقاتی را توانسته باشد کم کرده باشد بیان کرد: اعتقاد من این است که فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می شود و یک بخشی از آن هم به سیاست های غلط اقتصادی بر می گردد.
وی با تأکید بر این که وارد خیلی از مسائل جزئی نمی شوم گفت: اقتصاد ایران به چند جراحی اقتصادی نیاز دارد؛ از رتبه های خیلی بدی که در اقتصاد داریم این است که در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ما از 22 کشور منطقه آخر هستیم وقتی ما می گوییم اقتصاد ایران رانتی است و در آن فساد است باید وضعیت فساد در ایران را دید.

303

کد خبر: 889063

وب گردی

وب گردی