اقدامات علیه اسلام محکوم به شکست است

دبیر شورای نگهبان با اشاره به شکست داعش گفت: هرجا اقداماتی بر علیه اسلام و مسلمین انجام می‌شود، محکوم به شکست است.

به گزارش ایسکانیوز ، جمعی از اساتید و دانشجویان نخبه‌ لبنانی با حضور در شورای نگهبان با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و تعدادی از اعضای حقوقدان دیدار کردند.

در این دیدار، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی، سیدفضل‌الله موسوی و سام سوادکوهی از حقوقدانان شورای نگهبان حضور داشتند.

بنابر این گزارش، دانشجویان لبنانی ضمن دیدار با آیت‌الله جنتی و سه عضو حقوقدان شورای نگهبان، خواستار آشنایی بیشتر با ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین نهاد شورای نگهبان بودند که سئوالاتی در این خصوص از سوی ایشان مطرح شد.

در ابتدای این دیدار، کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ضمن خوش‌آمدگویی به اساتید و دانشجویان نخبه‌ی لبنانی، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دین مبین اسلام و ولایت امر مسلمین است، این شجره‌ طیبه را حاصل انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) که با پشتوانه مردم و ایثار و شهادت به دست آمده، معرفی کرده و در ادامه به تبیین ساختار نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی همچنین به ساختار شورای نگهبان، اشاره و به اهم وظایف این شورا که عبارتند از «انطباق مصوبات با شرع و قانون اساسی»، «تفسیر قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات (خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه‌پرسی)» پرداخت و راجع به هر یک از این موارد توضیحاتی ارائه داد.

سپس آیت‌الله جنتی ضمن خیر مقدم به اساتید و دانشجویان نخبه‌ی لبنانی، گفت: شما عزیزان که از دیار صبر و استقامت جهت آشنا شدن با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به ایران تشریف آورده‌اید، باید از حضور خود به نحو احسن استفاده و از تجربیات انقلاب اسلامی بهره‌ها ببرید. حتماً راجع به تاریخ انقلاب اسلامی ایران به کتاب‌ها مراجعه و مطالعه کنید؛ تا ببینید چه تلاش‌ها و استقامت‌هایی برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی شده است. همچنین از بیانات امام خمینی(ره) ـ از صحیفه نور و صحیفه امام(ره) ـ استفاده کنید؛ بیانات امام خامنه‌ای را پیگیری و گوش فرا دهید تا با مواضع ایشان آشنا شوید.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به اقدام دور از عقل رئیس‌جمهور آمریکا اشاره و شکست و سقوط رژیم صهیونیستی و حامیان او را دور از انتظار ندانست و گفت: سنت الهی، باعث می‌شود فرعون و فرعونیان با دستان خودشان به زوال و نیستی بروند؛ رژیم غاصب اسرائیل به فاتح شدن از رود نیل تا فرات فکر می‌کرد، اما اکنون در ذلّت و خواری به سر می‌برد. هنگامی که رئیس‌جمهور آمریکا بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد، مسلمانان جهان به پا خواسته و اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام داشتند؛ حتی غیرمسلمانان جهان نیز در این خصوص موضع‌گیری کرده و اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را دور از ذهن و غیرمنطقی دانستند.

آیت‌الله جنتی ضمن اشاره به مقدمات ظهور امام زمان(عج) که برای عدل‌گستری خواهند آمد، گفت: هرجا اقداماتی بر علیه اسلام و مسلمین انجام می‌شود، محکوم به شکست است؛ چنانچه قدرت پوشالی داعش، توسط ایثار و فداکاری‌های نیروهای اسلامی شکست خورد و از کشورهای عراق و سوریه بیرون رانده شد.

دبیر شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله شما جوانان شاهد سقوط رژیم جعلی اسرائیل خواهید بود و به زودی سقوط آنها را جشن خواهید گرفت. ضمن اینکه این شکست تنها مختص غاصبان صهیونیستی نخواهد بود، بلکه شکست آمریکا و حامیان اسرائیل نیز خواهد بود.

کد خبر: 889109

وب گردی

وب گردی