طرح آمایش سرزمین در دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آمایش سرزمین از طرح های مهمی است که به عنوان نقشه راه و سرآغاز برنامه ها و فعالیت های نو در دستگاه های اجرایی استان عملیاتی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد احمدی در نشست استانی آمایش سرزمین، افزود: براساس طرح آمایش، دستگاه های اجرایی باید در ارائه مجوز برای نواحی مختلف واحدهای تولیدی و صنعتی پیوست زیست محیطی را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: در سند آمایش سرزمین محلی یا بومی، باید جایگاه بخش خصوصی در کنار بخش دولتی مشخص شده باشد و پیشنهادات و برنامه های بخش خصوصی هم با تلفیقی از فعالیت های مشترک بخش دولتی به صورت مطالعه شده و با تصویب در شورای استانی، فرم اجرائی داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اسناد بالادستی باید شکلی محلی بگیرند که در این خصوص سند محلی آمایش سرزمین به کمک خواهد آمد، خاطرنشان کرد: باید در نگرش آمایشی استراتژی‌های توزیع فضای جمعیتی، فعالیت برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و امکانات زیربنایی به شکل عادلانه، علمی و منطقی دیده شود.

احمدی تصریح کرد: برنامه های آمایش سرزمین باید این خاصیت و ماهیت را داشته باشند که در صورت بروز ایراد و اشکال، مورد اصلاح، ارزیابی و بازآفرینی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه، آمایش سرزمینی از برنامه های پایه ای تاثیر گذار در افق میان ‌مدت و کوتاه‌ مدت است، ادامه داد: در این سند باید مناطق اولویت ‌دار، تاثیر گذار در اشتغال و رونق تولید، ایجاد فرصت با رعایت قانون و توزیع عادلانه منابع به خوبی مورد توجه باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصویب طرح آمایش سرزمین در سال 83 عنوان کرد: طرح آمایش تنظیم رابط بین انسان، سرزمین و فعالیت ها به منظور بهره برداری پایدار از تمامی امکانات است.

احمدی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی هرگونه احکام متناظر با اهداف توسعه استان را استخراج و هر دستگاه به صورت تخصصی به ارزیابی آنها بپردازد. تلاش شود در طرح آمایش سرزمین استان برنامه ها با حفظ شرایط زیست محیطی و طرح های تولیدی و صنعتی و شهرک های صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان در حال تدوین برنامه 5 ساله استانی تا افق 1400 هستند، گفت: هر ساله برنامه های عملیاتی یک ساله خواهیم داشت و این برنامه‌ها قابل اصلاح هستند.

احمدی افزود: بحث سخت افزاری و نرم افزاری این طرح آماده شده است و با هدف توسعه استان و استفاده از منابع، آن را اجرایی می کنیم.

وی، خواستار بررسی نتایج مطالعات در شورای عالی آمایش سرزمین شد و عنوان کرد: اشکالات و نواقصاتی در این طرح وجود دارد که باید اصلاح شود و لازمه انجام این کار قابلیت بروز رسانی طرح است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وجود اختلاف در طرح آمایش سرزمین با احکام بالادستی را غیر منتظره دانست و اضافه کرد: مهم ترین اولویت کاری ما بومی کردن این طرح براساس ظرفیت های استان است.

کد خبر: 889111

وب گردی

وب گردی