«شب ناسور» نقد می شود/ روایت تاریخ انقلاب اسلامی از زبان مبارزان

رمان «شب ناسور» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی با حضور جمعی از نویسندگان نقد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای عترت تهران، رمان شب ناسور نوشته ابراهیم حسن بیگی با حضور محمد رضا بایرامی نقد می شود.

شب ناسور رمانی است که حسن‌بیگی آن را توسط انتشارات موزه عبرت ایران منتشر کرده و داستانی را با موضوع انقلاب اسلامی در بر می‌گیرد. در این داستان روایتی از زندگی مردی ساواکی بیان می‌شود که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم می‌گیرد از مبارزان انقلابی، انتقام بگیرد.

حسن بیگی پیش از این درباره این رمان عنوان کرده بود: یک زمان شما هر نوع شکنجه‌ای را تحمل می‌کنید چون ملتی چشم امیدشان به شماست. اما آنان که در فاصله سال‌های اولیه انقلاب و پیش از آن به مبارزه پرداختند، کسانی بودند که عمدتا ناشناس بودند اما علی‌رغم این ناشناس بودن‌شان در اذهان عمومی مورد سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند. این کتاب اشاره‌ای دارد به بخشی از آن‌چه در تاریخ انقلاب اسلامی بر سر این مبارزان آمده است.

وی همچنین گفته است که در این رمان به صورت جدی به بخشی از مبارزات این مبارزان که درگیر ساواک بودند پرداخته‌ و حجم وسیعی از کارش به موضوع این مبارزات در مقابل دستگاه مخوف ساواک و ایستادگی انقلابیون می‌پردازد.

نشست نقد رمان شب ناسور در روز چهارشنبه ششم دی ماه در محل کتابخانه فردوسی فرهنگسرای عترت واقع در خیابان هفده شهریور شمالی نبش خیابان خشکبارچی برگزار می‌شود.
502

کد خبر: 889135

وب گردی

وب گردی