استاندار کرمان: ستاد بحران منطقه ای در کرمان ایجاد شود

استاندار کرمان ضمن عذرخواهی از مردم کوهبنان به دلیل تاخیر در توزیع چادر گفت: به وزارت کشور پیشنهاد داده ایم که ستاد بحران منطقه ای در کشور راه اندازی شود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی صبح دوشنبه در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: در دو زلزله اخیر در راور و کوهبنان جمعیت هلال احمر استان کرمان خوب عمل کرد و جا دارد از آنها تشکر کنم.

وی افزود: در ۱۰۰ سال اخیر در کشور ۲۳ زلزله بزرگ رخ داده که در این زلزله ها بیش از ۱۲۷ هزار نفر کشته شدند که ۳۴ درصد این کشته ها مربوط به استان کرمان است.

رزم حسینی عنوان کرد: زندگی مردم کرمان با زلزله آمیخته شده و باید در این زمینه فکر اساسی انجام شود.

استاندار کرمان بیان کرد: به وزارت کشور پیشنهاد داده ایم که ستاد بحران منطقه ای در کشور راه اندازی شود، زیرا با راه اندازی این ستادها منتظر ارسال کمک از سایر مناطق کشور نخواهیم بود.

وی افزود: زمانی که وزارت کشور با تشکیل ستاد بحران منطقه ای موافقت کند و آن راه اندازی شود به بهترین نحو ممکن می توان به مردم آسیب دیده خدمات ارائه کرد.

استاندار کرمان گفت: به دنبال تهیه چهار هزار کانکس قابل جابه جایی در استان هستیم تا در صورت وقوع حادثه در اختیار مردم قرار دهیم و از این تعداد ۶۰ دستگاه کانکس ساخته و از دیروز وارد کرمان شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: در سال های گذشته زلزله های زیادی در سطح استان رخ داده و کرمان دارای شرایط خاصی است و باید فکر اساسی برای آمادگی در زمان بحران داشته باشیم.

وی بیان داشت: در شب زلزله کوهبنان چادر با تاخیر در بین زلزله زدگان توزیع شد و جا دارد از مردم بابت این اتفاق عذرخواهی کنم.

استاندار کرمان ابراز داشت: دولت در زلزله اخیر راور و کوهبنان خوب عمل کرده و ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات و ۵۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مردم زلزله زده راور و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک های بلاعوض برای مردم کوهبنان اختصاص یافت.

رزم حسینی ادامه داد: سالانه در استان کرمان بالای یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ زلزله رخ می دهد که ما تنها زلزله های بالای سه ریشتر را اعلام می کنیم.

وی گفت: در ستاد بحران به دنبال این هستیم به دلیل زلزله خیز بودن استان، مردم در کنار خانه های خود خانه های موقت داشته باشند تا در زمان بروز حادثه بتوانند در آنها اسکان یابند تا بتوانند خانه های خود را دوباره بازسازی کنند.

901

کد خبر: 889154

وب گردی

وب گردی