داوری آثار  جایزه ترجمه ترکی استانبولی به اتمام رسید

با پایان مهلت ارسال آثار به دومین جایزه ترجمه ترکی استانبولی موسسه یونس امره، آثار ثبت‌شده در دبیرخانه این موسسه در اختیار گروه داوری این جشنواره قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دکتر تورقای شفق مدیر موسسه یونس امره با اشاره به این که بیشتر آثار ارسال‌ شده رمان و شعر است گفت: علاقه‌مندان زیادی برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده و آثار خود را برای ما ارسال نمودند.

وی افزود:همانطور که پیش‌بینی می‌شد بیشتر آثار ارسالی در زمینه رمان و شعر بود. بیش از 16 عنوان رمان، 4 عنوان شعر، 5 عنوان پژوهشی، یک عنوان نوشتار، یک عنوان سفرنامه، یک عنوان بیوگرافی و همچنین 5 عنوان اثر ترجمه‌ شده با موضوع کودک و نوجوان به موسسه ارسال شده بود که این آثار توسط داوران و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

مراسم اعلام آثار برگزیده و اهدای جوایز در ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه مورخ ۹ دی ۱۳۹۶ در سالن کتابفروشی آینده به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک ۱۲ برگزار خواهد شد.

در این مراسم در کنار اعطای جوایز نفرات اول تا سوم در شاخه ادبی و همچنین نفر اول در شاخه پژوهشی، جوایز ویژهای نیز به سه نفر از افراد برجستهای که در طول سالیان دراز خدمات ارزندهای در زمینه پژوهش و ترجمه از ترکی به فارسی داشتهاند، تقدیم خواهد شد.

502

کد خبر: 889166

وب گردی

وب گردی