توسعه مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد واحد دامغان 

مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی واحد دامغان به منظور تامین نیازمندی‌های داخلی، شهرستان و استان سمنان توسعه می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس مسعود عباسی، مسئول این مرکز به پیشینه نیازمندی آزمایشگاه‌های مجهز این واحد به حیوانات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: «در این واحد دانشگاهی با توجه به رشته‌گرایش‌های متعدد در زیرگروه علوم پایه و علوم زیستی، نیاز به این حیوانات به عنوان یک ضرورت مطرح شد و تلاش کردیم بهترین انواع حیوانات را از کوتاه‌ترین فاصله دریافت کنیم هرچند با سختی‌ها و مشکلاتی مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: معمولا میزان تلفات در انتقال حیوانات در مسیر طولانی، زیاد بود و عملا نمی‌توانستیم از صرفه‌جویی و کاهش هزینه برخوردار باشیم تا اینکه به این فکر افتادیم خودمان کار پرورش را شروع کنیم، بنابراین با مساعدت ریاست واحد و حوزه پژوهش با تامین نیروی کار از سوی حوزه اداری و مالی، توانستیم فاز آزمایشی را با موفقیت پشت سربگذاریم و بالاخره در حال حاضر می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز واحد دامغان، تعدادی از انواع حیوانات را به فروش برسانیم.

مهندس عباسی ادامه داد: «موش‌های(Rat) و سوری(Mouse) و تعدادی از خرگوش‌های آزمایشگاهی آماده فروش هستند و به مناسبت هفته پژوهش تلاش کردیم تعدادی از حیوانات را به طور رایگان در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه قرار دهیم و با مساعدت مسئولین دانشگاه بویژه با همکاری سرپرست واحد، اعلام آمادگی می‌کنیم که واحد دامغان به منظور توسعه مرزهای دانش و پژوهش آماده است حیوانات را همراه با کارشناس خبره به مدارس نمونه و تیزهوشان اعزام کند تا نسل جویای علم از رویت تشریح زنده بهره‌مند شوند.

مسئول آزمایشگاه‌های واحد دامغان افزود: میزان استقبال محققان و مراجعه به منظور خریداری حیوانات آزمایشگاهی، باعث شد در اندیشه توسعه این مرکز باشیم تا بتوانیم بخشی از خدمات آزمایشگاهی را حمایت کنیم.

عباسی از تخصیص تخفیف ویژه نخبگان علمی گفت و اظهار کرد: واحد دامغان در زمینه مشاوره آزمایشگاهی نیز در خدمت همشهریان و هم استانی‌های عزیز است و می‌توانیم با اتعقاد قرارداد همکاری در خدمت توسعه زیرساخت‌های پژوهشی باشیم.
کارشناس مسئول آزمایشگاه‌های واحد دامغان، خاطرنشان کرد: «ایجاد این مرکز به صرفه اقتصادی واحد دامغان کمک کرده و با پرهیز از هزینه زیادی و اعزام مامور به شهرهای بزرگ در حال حاضر به راحتی حیوانات را پرورش می‌دهیم و می‌توانیم بخشی از نیازهای منطقه و کشور را تامین کنیم.

کد خبر: 889192

وب گردی

وب گردی