کارت پستال‌های نوستالژیک به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو از مجموعه کارت های محسن مقدم در موزه مقدم دانشگاه تهران افتتاح می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نمایشگاه همچنین از دو اثر ارزشمند از محسن مقدم با موضوع حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع)، رونمایی خواهد شد. یک اثر نقاشی رنگ و روغن بر روی چوب با نقش حضرت مریم (س) و کودکی حضرت عیسی (ع) به همراه حواریون نمایش می دهد و اثر دیگر یک صدف است که نقش شام آخر بر روی آن حکاکی شده است.

نمایشگاه جانبی شامل منتخبی از مجموعه کارت پستال های استاد محسن مقدم و همسرش سلما است که در سال هایی که این زوج در ایران ساکن شدند جمع آوری شده و شامل کارت تبریک از خانواده، دوستان و همکاران از کشورهای مختلف است.

یکی از ویژگی های بارز محسن مقدم علاقه او از کودکی به جمع آوری کلکسیون های مختلفی چون تمبر، صدف، کارت پستال، چپق و قلیان و آثار متنوع تاریخی بوده است. او و همسرش در طول زندگی خود رنج های زیادی را متحمل شدند تا توانستند مجموعه ای غنی از آثار و اشیاء تاریخی و هنری را جمع آوری کنند.

محسن مقدم مجموعه داری متخصص و دوستدار فرهنگ گذشته ایران زمین بود که مجموعه خود را برای ارزش مالی آن جمع آوری نکرد. او بخش زیادی از آثار خود را از خارج از ایران خریداری می کرد و به ایران باز می گرداند.

استاد مقدم در آبان ماه ۱۳۵۱ ه. ش یعنی پانزده سال قبل از وفات خود، خانه پدری‌اش را به همراه تمامی آثار موجود در آن به دانشگاه تهران برای آموزش و پژوهش در فرهنگ گذشته و سپس عموم مردم وقف کرد.

این نمایشگاه به مدت یک ماه در معرض دید عموم خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه، غیر از شنبه ها، از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ به موزه مقدم مراجعه کنند.

503

کد خبر: 889194

وب گردی

وب گردی