قرارداد پژوهشی طراحی و ساخت دستگاه کنترل نمونه‎گیر خودکار امضا شد

شرکت پایانه‎های نفتی ایران با امضای یک قرارداد همکاری، کار طراحی و ساخت ۱۰ دستگاه کنترل نمونه‎گیر خودکار را برای نصب و راه‎اندازی در پایانه نفتی شمال و پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه به جهاد دانشگاهی صنعتی شریف واگذار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، شرکت پایانه‎های نفتی ایران این قرارداد را گامی در مسیر تامین نیاز عملیاتی این شرکت در مناطق عملیاتی شمال و عسلویه و همچنین حمایت از ساخت داخل، خودکفایی، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج از ارز و قطع وابستگی به خارج اعلام کرده است که با اجرای آن ضمن قطع وابستگی، دانش فنی آن به صورت کامل بومی می شود و در اختیار شرکت پایانه‎های نفتی قرار می گیرد.

با اجرای این پروژه پژوهشی، دستگاه‎های یاد شده با نصف قیمت نمونه خارجی در مدت هشت ماه طراحی و ساخته خواهد شد؛ پیشتر شرکت‎های خارجی از ارائه این دستگاه به صنعت نفت خودداری می‎کردند.

دستگاه نمونه‎گیر خودکار به منظور نمونه‎برداری منظم و اتوماتیک از محصولات صادراتی (نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‎های نفتی) و برای کنترل کیفیت مواد هیدروکربوری در پایانه‎های نفتی ایران استفاده می‎شود.

بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی، طراحی و ساخت سیستم‌های کنترل و تست توربین، طراحی و ساخت دستگاه لوله مغزی سیار، طراحی و ساخت سامانه‌های میترینگ (فلو کامپیوتر)، طراحی و ساخت ابزارهای درون چاهی (موتور حفاری، اورشات، جار هیدرولیکی)، ارائه خدمات مهندسی و کنترل کیفی تجهیزات سرچاهی و طراحی و ساخت دستگاه شستشوی آلتراسونیک مبدل‌های حرارتی، بخشی از فعالیت‎های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در حوزه نفت و گاز در سال‎های اخیر به شمار می‎رود.

402

کد خبر: 889201

وب گردی

وب گردی