مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتردانشگاه آزاد اسلامی  واحد سنندج

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت:سرزندگی و پویایی هر دانشگاهی به کمیت و کیفیت فعالیت های پژوهشی اثرگذار اعضای هیأت علمی و دانشجویان آن بستگی دارد.»

به گزارش ایسکانیوز،محمد قربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در ابتدای این مراسم با تأکید بر جایگاه پژوهش و فناوری در تولید و گسترش علم و ثروت آفرینی در جامعه به عنوان رکن اصلی تأمین کننده توسعه، ضمانت در تحقق اقتصاد مقاومتی و مبنای فعالیت های دانش بنیان، دانشگاه ها را در جوامع به عنوان پیشران و پیشقراول حرکت تعالی بخش و موتور محرکه توسعه قلمداد کرد.

وی گفت: «سرزندگی و پویایی هر دانشگاهی به کمیت و کیفیت فعالیت های پژوهشی اثرگذار اعضای هیأت علمی و دانشجویان آن بستگی دارد.»

عبدالله رفاعی معاون پژوهش و فناوری واحد سنندج نیز با تشریح فعالیت های پژوهشی یک سال گذشته، اجرای سیاست ها و بخشنامه های بالادستی، حمایت و هدایت فعالیت های پژوهشی و فناورانه، ایجاد بسترهای پژوهشی و فناوری جدید و ارتقای کیفیت پژوهش های انجام گرفته را از اهم وظایف و مأموریت اصلی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانست.

منصور ایراندوست، عضو هیأت علمی واحد سنندج نیز در این مراسم به ارایه نتایج آخرین تحقیقات پژوهشگران جهان در زمینه D.N.A نوآوران به تشریح چگونگی روند طرح سؤال در ذهن افراد خلاق و پژوهشگر پرداخت و تقویت این ظرفیت را با اصلاح نظام آموزشی کشور مورد تأکید قرار داد.

در جریان این مراسم از وب‌سایت جدید واحد سنندج که طراحی آن بدون صرف هزینه و مداخله بخش خصوصی به وسیله متخصصان واحد انفورماتیک به انجام رسیده رونمایی و ظرفیت‌های آن تشریح شد.

رونمایی و معرفی کارافزار اطلاع رسانی این واحد دانشگاهی در محیط اندرویدی بخش دیگری از مراسم هفته پژوهش در واحد سنندج بود و پس از آن با اهدای جوایز نقدی و تندیس های ویژه یادبود هفته پژوهش از گروه های آموزشی مختلف با احتساب تجلیل شد.

در این بخش رفیق حسنی از گروه علوم انسانی و علوم تربیتی، سید امیر شیخ احمدی از گروه فنی مهندسی، عزت کرمی از گروه کشاورزی، علی آقامحمدی از گروه علوم پایه، خسروسینا از گروه هنر و معماری و هایده هورسان پژوهشگران برتر و برگزیده سطح استان با احتساب امتیاز پژوهشی 5 سال اخیر بودند.

در بخش معرفی پژوهشگران واحد دانشگاهی با جمع امتیاز پژوهشی یک ساله اخیر، کمال عزیزبیگی از گروه انسانی و علوم تربیتی، صلاح بهرام آرا از گروه فنی و مهندسی، فرزین چاره جو از گروه هنر و معماری و سمیرا بهرامیان از گروه کشاورزی، زهرا هوشمندی از گروه علوم پایه، حسنا فریدی از گروه پزشکی و مهدیه رئیس دانا از گروه دامپزشکی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم و در بخش معرفی دانشکده های برتر واحد سنندج، دانشکده علوم پایه در زمینه تولید علم با ارایه بیشترین مقالات تحقیقی اعضای هیأت علمی، دانشکده علوم انسانی با زمینه موفق ترین دانشکده حوزه ارتباطات برون دانشگاهی، و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه ارایه مؤثرترین طرح تأسیس مراکز تحقیقاتی جدید به عنوان دانشکده های برتر معرفی شدند و تندیس فناور برتر نیز در بخش معرفی شرکتهای برتر مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور سنندج به شرکت بین المللی بینا گویای اسرا تعلق گرفت.

204

کد خبر: 889202

وب گردی

وب گردی