نمی توانیم نیازهای کارکنان را فراهم کنیم/85 درصد از دارایی های صندوق ذخیره کارکنان تبدیل به ملک شده است

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بااشاره به وضعیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران گفت:متاسفانه بیش از85 درصد دارائی های صندوق به ملک تبدیل شده است و نمی توانیم خدمات و نیازهای کارکنان را فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صداوسیما ،ابراهیم شیخ درنخستین نشست خبری خود درجمع خبرنگاران بااشاره به اینکه عضو هیات امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران است، افزود : صندوق ذخیره کارکنان جایی است که هر ماه ۳ درصد از منابع کارکنان شهرداری و ۳ درصد هم از شهرداری تهران به صندوق واریز می‌شود.
وی افزود: متاسفانه سبد دارایی‌های صندوق در سال‌های گذشته به سمت نقد شوندگی نرفته و به سمت ملک‌آوری حرکت کرده است.
به گفته شیخ ، بخش قابل توجهی هم یعنی حدود ۷۵ درصد به عنوان پروژه‌ سارینای ۲ حبس شده و همین عوامل سبب شده است منابع صندوق برای پاسخگویی به همکاران شهرداری کفایت نکند.
معاون شهردار تهران ادامه داد: احتمال سوء استفاده در معاملات ملکی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم و سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی اسناد و مدارک صندوق به این موضوع ورود پیدا کرده است.
شیخ با اشاره به اینکه برای صندوق برنامه کوتاه مدت و بلند مدت پیش‌بینی شده است، گفت: بازنگری پروژه‌های مهم و تلاش برای اجرای سیاستی برای برون رفت از پروژه‌هایی که ارزش افروده برای شهرداری ندارد چزو برنامه کوتاه مدت است. همچنین در حال مذاکره با بانک شهر و پروژه سارینای ۲ هستیم که منابعی را از این محل ها آزاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پول در پروژه سارینای ۲ حبس شده و در دوره جدید شهرداری نیز هر گونه فعالیت غیرسودآور در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری مانند صادرات به عراق متوقف شده است و در کل از عملکرد صندوق راضی نیستیم.

700

کد خبر: 889273

وب گردی

وب گردی