لباسی که نه کیفیت دارد، نه درآمد!/ قرارداد عجیب‌وغریب فدراسیون فوتبال با آدیداس

تیم ملی فوتبال ایران از محل قرارداد با آدیداس هیچ پولی به دست نمی‌آورد و بیش از صد میلیون تومان هم هم باید به این کمپانی بپردازد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دور روز پیش، صفی الله فغان‌پور عزیزی، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با شرکت آدیداس، اسپانسری نیست و تنها قراردادی برای خرید البسه از این کمپانی بزرگ و معتبر آلمانی است. البته فدراسیون فوتبال با شرکت آلمانی هم قرارداد نبسته و با نماینده این شرکت در بخش خاورمیانه قرارداد امضا کرده است!

بعد از رونمایی پیراهن تیم‌های ملی انتقاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه البسه شاگردان کارلوس کی‌روش تنها نام آدیداس را یدک می‌کشد و کیفیت مناسبی ندارد. ظاهرا طبق قرارداد فدراسیون، البسه آدیداس با تخفیف 70 درصدی نسبت به قیمت رسمی نمایندگی‌ها در اختیار تیم‌ملی ایران قرار می‌گیرد!

جام جهانی 2018 روسیه، هزینه‌ای نزدیک به صد هزار یورو برای تهیه البسه بازیکنان روی دست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گذارد که البته شامل تخفیف 70 درصدی می‌شود. نکته تأسف‌بار این که تیم ملی ایران از محل قرارداد با آدیداس هیچ پولی به دست نمی‌آورد و بیش از صد میلیون تومان هم هم باید به این کمپانی بپردازد.

این در حالی است که کره‌جنوبی سالی 6 میلیون دلار از کمپانی نایکی، دیگر غول تولید پوشاک ورزشی، دریافت می کند.

604

کد خبر: 889382

وب گردی

وب گردی