پس از 10ماه دولت خانه‌‌های روستایی را بازسازی نکرده است

نماینده مردم ارومیه از عملکرد دولت در زمینه بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز ؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 5 دی 96) طی تذکری شفاهی اظهار کرد: در بند 1 ماده 59 برنامه پنج ساله ششم توسعه قید شده است که دولت سالانه حداقل 200 هزار واحد مسکونی روستایی را با بازپرداخت پایین و کارمزد 5 درصدی، بهسازی و نوسازی کند.

وی ادامه داد: از زمانی که برنامه ششم توسعه به دولت ابلاغ شده است، حدود 10 ماه می‌گذرد اما دولت نه ساختمانی برای این مردم خریده است و نه خانه‌‌های روستایی را بازسازی کرده است.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: اگر دولت به قوانین مصوب مجلس عمل نکند، ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه ابزار نظارتی داریم که با آنها برخورد کنیم؟

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی بیان کرد: شما که عِلم دارید و مجلس را به خوبی اداره می‌کنید و در غیاب شما مجلس، مجلس نیست به ما بگویید که چه کاری باید انجام دهیم؟ ما باید یک بندی بیاوریم که وزیر یا مسئول مربوطه ای که به وظایفش عمل نمی‌کند، عزل یا استیضاح شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: شما پیشنهاداتتان را برای رفع ابهام بدهید و همه نمایندگان هم به دنبال این هستند که قانونی را منقح کنند که برای معلولان مشکلی پیش نیاید و بنده هم به این موضوعی که شما گفتید فکر می‌کنم.

کد خبر: 889399

وب گردی

وب گردی