امیدوارم جشنواره فیلم فجر را در استان‌های سراسر کشور برگزار کنیم

رئیس شورای عالی تهیه کنندگان درباره اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در استان ها، گفت: برای نمایش عمومی فیلم های جشنواره سی و ششم در استان ها هنوز تصمیمی گرفته نشده است اما امیدواریم اگر امکانات فراهم شود تا این رویداد هنری را در استان های سراسر کشور برگزار کنیم.

غلامرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره تصمیم امسال این شورا برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها، گفت: برای اکران فیلم های جشنواره سی و ششم فجر در استان ها هنوز تصمیمی گرفته نشده است اما امیدواریم اگر امکانات فراهم شود جشنواره فیلم فجر را در استان های سراسر کشور برگزار کنیم زیرا یکی از بزرگترین ویژگی های برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها این است که به شکوه جشن های انقلاب در دهه فجر کمک می کند.

وی درباره فوائد برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها، گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر به نفع انقلاب است اما هزینه هایی دارد که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا وزارتخانه دیگری مانند وزارت کشور علی رقم بدهی های سابق خود بپردازد.

رئیس شورای عالی تهیه کنندگان در ادامه با اشاره به بدهی چهار ساله وزارت کشور به تهیه کنندگان سینما، اظهار کرد: متاسفانه علی رقم مکاتبات متعددی که با وزارت کشور انجام شده هنوز پولی به ما داده نشده است و فقط می شود دعا کرد که خدا مسئولان وزارت کشور را به راه راست هدایت کند.

موسوی افزود: علیرضا رضاداد، دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر به مسئولان وزارت کشور نامه ای نوشت و توضیح داد که قرارداد سه میلیارد تومان بوده است در صورتی که وزارت کشور 2 و نیم میلیارد تومان به تهیه کننده ها داده است و 500 میلیون تومان باقیمانده را باید به حساب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تسویه بدهی به تهیه کنندگان واریز کند اما به هر حال وزارت کشور تا کنون اقدامی به منظور تسویه بدهی خود انجام نداده است و چون طرف قرارداد وزارت ارشاد است به همین دلیل ما نمی دانیم باید از چه کسی شکایت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، در آستانه‌ برگزاری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفته پس از چهار سال هنوز وزارت کشور بدهی 500 میلیون تومانی خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نکرده است. این مبلغ از باقی‌مانده‌ی مبلغ قراردادی است که میان وزارت فرهنگ و وزارت کشور برای نمایش یکسری از فیلم‌های جشنواره سی‌ودوم در استان‌ها منعقد شد است.

در جشنواره سال 92 طبق قراردادی، قرار بر این بود فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ی فجر در استان‌های کشور نمایش داده شوند و وزارت کشور متعهد شد که سه میلیارد تومان بابت هزینه‌های نمایش این فیلم‌ها به تهیه‌کنندگانی که آثارشان پخش می‌شود، بدهد اما هنوز پس از چهار سال 500 میلیون تومان از این رقم باقی مانده است.

اما سال گذشته وزارت کشور با انتشار بیانیه ای بدهی خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تکذیب کرد.

در متن بیانیه وزارت کشور آمده است: پیرو انتشار گزارشی خبری در بهمن سال جاری روی خروجی برخی از خبرگزاری‌ها و بازنشر آن در تعدادی از نشریات؛ شامل اظهارات یکی از اعضای محترم هیات رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران و تصریح ایشان بر اینکه همچنان 500 میلیون تومان از وزارت کشور طلبکاریم و در فرازی دیگر اعلام اینکه پس از سه سال هنوز نتوانسته‌ایم 500 میلیون تومان از باقی مانده مبلغ قراردادی را که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور برای نمایش برخی از فیلم‌های جشنواره سی‌و‌دوم در استان‌ها منعقد شده است بگیریم و با عنایت به اطلاع غلطی که از این طریق به افکار عمومی ارائه شده است، ضمن رد قاطع هرگونه بدهی مالی وزارت کشور به سینماگران محترم، یادآوری می‌شود که مبلغ 25 میلیارد ریال معادل کل اعتبار ابلاغ شده به وزارت کشور در این خصوص (در آخرین روزهای سال 1392) طی مجوز 24/2/149466 به ذیحسابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی–امورسینمایی، بابت تفاهم‌نامه منعقده ابلاغ اعتبار شده و نهایتاً پس از روند اداری و اصلاحات لازم، چند هفته بعد در تاریخ (26/1/93) کل این مبلغ در حساب اعتبارات هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز شده است. بر این اساس تاکید می‌شود که وزارت کشور در اجرای تفاهم‌نامه منعقده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از پخش فیلم‌های سینمایی در مناطق مختلف کشور به تعهد خود به طور کامل عمل کرده است.»

501

کد خبر: 889434

وب گردی

وب گردی