دیدار مسئولان نهاد رهبری و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان

مسئولان نهاد رهبری و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان دیدار کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی نهاد رهبری استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان به همراه دکتر احمد آذین، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دکتر مسعود جعفری‌نژاد، دبیر شورای راهبردی اساتید نهاد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، منصور شفیع‌زاده، مدیر اجرایی نهاد، دکتر پیام نجفی، سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد مصری‌نژاد، نماینده ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌ها، با آیت‌الله سید‌ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان دیدار کردند.
مهدوی در این نشست در سخنانی گفت: در زندگی فرصت‌هایی در اختیار انسان قرار می‌گیرد تا بتواند برای جامعه و ملت خود خدمتی انجام دهد. استان اصفهان با قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند قوی‌تر از گذشته حرکت و پویایی داشته باشد. ما با دارا بودن پتانسیل‌های خوب و ترکیب مناسب و برخورداری از افراد با تجربه باید خدمات خود به جامعه را بیش از پیش به نمایش بگذاریم. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان باید به شکلی منسجم و خوب، فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی داشته باشند، البته موانع فراوانی نیز بر سر راه قرار دارد که همگی باید دست در دست هم، موانع و مشکلات را از پیش رو برداریم و با حمایت از یکدیگر به نتایج مطلوب و مدنظر برسیم.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مسئله مهمی که در ساختار تمامی دانشگاه‌ها موجود است، مبحث علوم انسانی است که از دغدغه های مقام معظم رهبری است و بسیار روی آن تأکید دارند. دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با برخورداری از ترکیب اعضای هیأت علمی مناسب و مطلوب باید با استفاده از قابلیت‌های قشر تحصیل‌کرده برای کمک به این امر، همگی بسیج شوند. انتظار داریم جایگاه نماز در دانشگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه و عنایات خاص قرار گیرد و جامعه دانشگاهیان در کنار هم به صفوف نماز جماعت بپیوندند تا شاهد برکات آن در زندگی خود باشیم.در خصوص وضعیت پوشش و حجاب دانشجویان باید به‌دنبال اقناع فکری جوانان باشیم و فرد را برای پذیرش مسائل فرهنگی از درون به این امور ملتزم کنیم نه از بیرون. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و جواب به شبهات که در افکار جوانان رخنه کرده است باید با تلاش وافر به انجام برسد و توجه و عنایت به برگزاری این جلسات مد نظر قرار گیرد. دین اسلام دین اقناعی است و باید در انجام همه امور، قانع کردن در رأس توجهات باشد.
نماینده استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پایان از مسئولان نهاد رهبری و دانشگاه آزاد استان خواست که بحث تفکیک کلاس‌های آموزشی را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا در ترم‌های آتی به منظور از بین بردن ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که از نتایج ارتباط‌های ناسالم است، تفکر مناسبی صورت پذیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، مسئول نهاد رهبری استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نهاد در سخنانی گفت: یکی از مشکلات عمده ما در عصر جدید این است که پاسخ به شبهات فراروی جوانان در فضای مجازی یا بسیار اندک است یا وجود ندارد، دلایل عقلانی و پاسخ به شبهات دینی باید در فضای مجازی قرار گیرند تا از طریق تلفن‌های همراه هوشمند در دسترس قشر جوان باشند. بدون تردید پیشنهادات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما در برنامه‌های نهاد و دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مدنظر قرار خواهد گرفت تا به فضل خداوند شاهد گشایش‌های خوب در زندگی و فعالیت جوانان این مرز و بوم و به خصوص دانشجویان استان باشیم.

202

کد خبر: 889467

وب گردی

وب گردی