باران به داد خوزستانی ها رسید

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این که شاهد بارش های پراکنده و رگباری در بسیاری از نقاط استان هستیم، گفت: تاکنون شاهد بارش باران در مسجد سلیمان، آغاجاری، بهبهان، امیدیه و اهواز بوده ایم که این بارش ها تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.

کوروش بهادری با اشاره به گرد و خاک شدیدی که روز گذشته آسمان اهواز را فرا گرفته بود، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: روز گذشته اهواز در بدترین حالت دید 200 متر بود.

وی ادامه داد: شاخص گرد و غبار توسط محیط زیست بالای 7 هزار از ساعت 12 ظهر روز گذشته تا ساعت 16 عصر ادامه داشت که باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و عدم فعالیت فرودگاه های اهواز در وقت عصر شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: وضعیت هوا از ساعت 16 روز گذشته به تدریج به حالت عادی بازگشت که به دنبال آن در برخی از شهرهای شمالی استان مانند مسجد سلیمان، دزفول و شوش به دلیل فرونشینی گرد و خاک تا ساعتی دید آنها را به حداقل رساند.

بهادری با بیان این که جو آسمان استان امروز نسبتا پاک است، گفت: دلیل پاک بودن آسمان آن است که گرد و خاکی در آسمان عراق شکل گرفت که تا نزدیک های مرز کشورمان رسید اما خوشبختانه به دلیل جریانات غربی این سیستم بر روی مرز عراق فرونشینی کرد.

وی با بیان این که شاهد بارش های پراکنده و رگباری در بسیاری از نقاط هستیم، ادامه داد: تاکنون شاهد بارش باران 15 میلی متری در ایذه، 2 میلی متر در مسجد سلیمان، 10 میلی متر در تاراز بوده ایم.

مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: از صبح امروز در شهرهای دیگری از جمله آغاجاری، بهبهان و امیدیه شاهد بارش باران و همچنین صبح امروز شاهد یک دهم بارش در اهواز بوده ایم.

وی با بیان این که در حال حاضر گرد و خاک در استان وجود ندارد، افزود: انتظار می رود این بارشهای پراکنده تا پایان امشب ادر مناطق مرتقع بیشتر باشد.

بهادری ادامه داد: طی امروز تا فردا ظهر خلیج فارس مواج است و توصیه می کنیم کسانی که قصد ماهی گیری دارند حتما با کنترل مرزبانی فعالیت خود را انجام دهند.

901/900

کد خبر: 889482

وب گردی

وب گردی