دنبال ایمن‌سازی تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله هستیم/ بارش های زمستان امسال کمتر از میزان نرمال خواهد بود

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برنامه جدی برای ایمن‌سازی سیستم‌ها و تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بحران آب در کشور و دستور کار دولت درباره این موضوع دارد، افزود: شرایط، شرایط خوبی نیست و ما از سال نرمال عقب هستیم و در آخر پاییز نزدیک 20 درصد کمتر از سال قبل که البته سال قبل هم سال نرمال نبود، بارش داشتیم.
اردکانیان افزود: پیش بینی ها این است که تا پایان زمستان 115 میلی متر بطور متوسط بارش خواهیم داشت که وضع کمی بهتر خواهد شد، ولی کماکان تا پایان زمستان میزان بارش های ما کمتر از سال های نرمال خواهد بود.
اردکانیان با یادآوری اینکه در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران، این امر رویداد جدیدی نیست، اظهار داشت: ایران در هزاران سال گذشته با فراز و نشیب این شرایط را داشته و ما باید وجه مثبت موضوع را ببینیم و از این شرایط استفاده کنیم و توجه بیشتری به چگونگی مصرف آب داشته باشیم.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: در بخش های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی جای کار بسیاری است که بتوانیم صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشیم.
او به سفر روز گذشته خود به استان کرمان و بازرسی از طرح های آب اشاره کرد و گفت: این طرح ها بویژه در زمینه صرفه جویی آب در سه سال گذشته پیشرفت خوبی داشته اند و می توان در عین حفظ اشتغال و معیشت، با روش های درست، برای بحران آب چاره جویی کرد.
اردکانیان درباره مقابله با چاه های غیرمجاز نیز تصریح کرد: طرحی به نام تعادل بخشی در منابع آب زیر زمینی از سال ها قبل تهیه شده و در دوره جدید مدیریت وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است.
او افزود: قرار است با همکاری وزارت کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه و تامین منابع مالی لازم، این طرح توسعه یابد و انتظار می رود با همکاری استانداران بتوانیم در مصرف آب در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی صرفه جویی لازم را به عمل آوریم.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 889486

وب گردی

وب گردی