قطع ۲۰۰۰ اصله درخت جنگلی در غرب مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر از کاهش حدود ۳۰۰ درصدی قطع درختان جنگلی در غرب استان خبر داد و گفت: امسال دو هزار اصله درخت قطع شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ مهدی عسکری اظهار داشت: در قطع درختان جنگلی، درختچه و نهال نسبت به سال ۹۴ آمار به شدت کاهش یافته است به طوری که از ۱۹ هزارو ۳۱۹ اصله اکنون به حدود دو هزار اصله رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر ادامه داد: برقراری گشت‌های منظم شبانه روزی در مناطق مختلف و بحران خیز حوزه این اداره کل را در جلوگیری از قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب مؤثر دانست

این مقام مسوول با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ روستای حاشیه و آبادی داخل جنگل در غرب مازندران ادامه داد: تمام تلاش منابع طبیعی این است که از قطع درختان جنگلی و قاچاق آن جلوگیری شود.

عسکری همچینن گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور سهم اداره کل منابع طبیعی نوشهر از قاچاق چوب در استانهای شمالی فقط ۴ درصد است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر ادامه داد: برقراری گشت‌های شبانه روزی در مناطق مختلف و بحران خیز حوزه این اداره کل را در جلوگیری از قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب مؤثر دانست.

عسکری با اعلام اینکه به طور متوسط روزانه حدود ۵۰ نیروی محافظتی از ۳۱۳ هزار هکتار جنگلهای منطقه حفاظت می‌کند، افزود: در حال حاضر هر نیروی حفاظت منابع طبیعی ۱۰ هزار هکتار جنگل و مرتع را حراست می‌کند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی نوشهر در حوزه این اداره کل دو پاسگاه ثابت محموله‌های جنگلی در منطقه سیاه بیشه چالوس و کاسگرمحله رویان در امر کنترل قاچاق چوب به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می‌کنند.

اداره کل منابع طبیعی نوشهر حدود ۶۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع را در غرب مازندران تحت پوشش دارد.

منبع: مهر

901

کد خبر: 889518

وب گردی

وب گردی