سران فتنه حلقه‌ای از توطئه نظام سلطه علیه اسلام و ملت‌های منطقه شدند

نماینده سابق مردم تهران به تلاش دشمن برای نفوذ در انقلاب اشاره کرد و گفت: دچار تشدید نفوذ شده‌ایم. نظام سلطه با نفوذ در بین افراد و مسئولان مختلف تلاش می‌کند تا به انقلاب و نظام ضربه بزند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست «بررسی پیامدهای اقتصادی فتنه 88» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه برگزار شد، گفت: برخی تلاش می‌کنند فتنه را یک اختلاف‌نظر و امری سطحی مبتنی بر بداخلاقی رقبا یا اموری از این دست نشان بدهند و هیچ توجهی به ابعاد این رخداد بزرگ ندارند و عمق فاجعه را درک نکرده یا نمی‌خواهند درک کنند، به همین دلیل ما اگر عمق فاجعه را فهم نکنیم نمی‌توانیم فهم درستی از 9 دی 88 داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کسانی که فتنه را به یک اختلاف نظر جزئی تعریف می‌کنند یا نسبت خودشان با اوضاع کشور را گم کرده‌اند یا اینکه علاقه دارند گم کنند. هر چه بیشتر حرف می‌زنند کار را خراب تر می‌کنند و بهتر است حرفی نزنند.

زاکانی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: گاهی از این توطئه‌ها آسیب‌های جدی خورده‌ایم و این آسیب‌ها باعث رشد ما شده است.

وی افزود: نظام سلطه در یکی از گام‌های خود که حداقل ده سال برای آن برنامه‌ریزی شده بود آمدند نقطه قوت انقلاب که مردم هستند را در مقابل هم قرار دادند و سعی کردند به بهانه‌های واهی جامعه را دچار فروپاشی از درون کنند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به خیانت‌های فتنه‌گران به کشور تاکید کرد: سران فتنه باید جزای خطای خود را بدهند. آنها با نعمت جمهوری اسلامی، محبت رهبر معظم انقلاب، رافت نظام اسلامی و گذشت ملت بخشیده شدند.

وی با بیان اینکه حصر سران فتنه ربطی به مسئله انتخابات ندارد، گفت: واقعیت این است که سران فتنه در آن زمان آتش بیار فتنه در داخل کشور بودند اما زمانی محصور شدند که فتنه تمام شده بود. در واقع علت حصر به اتفاقاتی که در سال 89 در سوریه آغاز شد، بر می‌گردد.

وی افزود: در سال 89 اتفاقاتی به دست نظام سلطه در سوریه افتاد تا معادلات امنیتی منطقه را برهم بزنند، با این وجود سران فتنه نیز آمدند و خودشان را حلقه‌ای از این توطئه نظام سلطه علیه اسلام و ملت‌های منطقه و به ویژه ملت ایران قرار دادند و به همین دلیل محصور شدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم گفت: وقتی که حلقه ناامنی‌ها در منطقه شروع شد در داخل کشور یک عده ای از جمله کسانی که سران داخلی فتنه بودند شروع به آتش بیاری معرکه کردند تا پرونده آنچه را که در 9 دی بسته شده بود دوباره باز کنند و هنرشان این باشد که ایران را به یک نقطه پر آشوب تبدیل کنند تا ماحصل این نقطه پرآشوب این باشد که دست کمک بیگانگان بیاید آنها را از یک شکست و فضاحت نجات بدهد و این بالاترین سطح از وطن فروشی، بالاترین سطح از دین فروشی و بالاترین سطح از جنایت و خیانت به ملت بود و متاسفانه این اتفاق افتاد.

زاکانی با بیان اینکه علت حصر سران فتنه هیچ نسبتی با ایام فتنه ندارد، تصریح کرد: در واقع زمانی که تهدیدات بزرگ و آتش فتنه عظیمی در منطقه بین ملت‌های مسلمان و در درون کشورهای اسلامی داشت شعله‌ور می‌شد، یک عده‌ای هم در داخل به دنبال این بودند که ایران را به یک کانون آتش تبدیل کنند لذا علت حصر سران فتنه هیچ نسبتی با آن ایام ندارد چون ملت جنایتی را که آنها قبل از 9 دی مرتکب شده بودند بخشیدند و از سران فتنه گذشتند.

نماینده سابق مجلس افزود: در جریان کودتای ترکیه چندین هزار نفر اعم از استاد دانشگاه قاضی و فرد صاحب منصب را دم تیغ بردند و خیلی‌ها را زندانی کردند در حالیکه اقدامات آنها با اقدامات سران فتنه اصلاً قابل مقایسه نبود. با این وجود انقلاب، رهبر انقلاب و مردم از فتنه‌گران گذشتند و در 9 دی دست رد روی سینه آنها گذاشتند اما سران فتنه فهم و درک نکردند که چه محبتی به آنها شده است.

وی با بیان اینکه برخی تلاش می کنند فتنه را یک اختلاف نظر و یک امر سطحی مبتنی بر بداخلاقی رقبا یا امور از این دست قلمداد کنند و هیچ توجیهی هم نسبت به ابعاد مختلف این اتفاق و رخداد بزرگ ندارند، افزود: این افراد یا عمق فاجعه را درک نکرده اند یا علاقه ندارند درک کنند؛ لذا اگر عمق فاجعه را فهم نکنیم نمی توانیم بزرگداشت دقیق و فهم صحیحی از 9 دی 88 داشته باشیم که چه اتفاقی رخ داد و مردم ایران چه عظمتی را از خود ظهور و بروز دادند.

زاکانی با اشاره به اینکه ملت ایران و انقلاب اسلامی در اوج عظمت خود 9 دی را خلق کردند، افزود: افرادی که عمق فاجعه در فتنه 88 را درک نکرده‌اند یا مختصات خود با شرایط جامعه را گم کرده‌اند و یا علاقه دارند این مختصات را گم کنند به همین دلیل هر چه بیشتر حرف می زنند بیشتر کار را خراب می کنند. با این وجود اگر حرف نزنند بهتر است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم فتنه 88 را چهارمین گام تقابلی نظام سلطه و آمریکا علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه در سال 67 احساس کرد که در عرصه جنگ سخت شکست خورده است به همین دلیل ضمن اذعان به شکست خود یک جنگ نرم و تهاجم همه جانبه به اعتقادات، باورها، ارکان نظام اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی را آغاز کرد.

زاکانی تصریح کرد: ما در دفاع نرم نیز در مواجهه با تهاجم نرم دشمن آسیب جدی دیدیم اما با این وجود رشد کردیم و دشمن حریفمان نشد.

وی با اشاره به اینکه در دوره دوم خرداد نظام سلطه یکی از برگ هایی را که علیه انقلاب اسلامی رو کرد این بود که از طریق مقابله مسئولین با هم به شیوه هانتیگنتون جنگ قدرت را در داخل کشورمان راه بیندازد و همه چیز را تمام کند، افزود: در این مرحله نیز نظام سلطه بر ما هزینه تحمیل کرد اما باز هم موفق نشدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم گفت: نظام سلطه در ماجرای فتنه 88 با یک تحلیل دقیق، ظرفیت بالا و برنامه ریزی جدی حداقل 10 ساله آمده بودند تا یکی از ارکان قوام انقلاب یعنی مردم را در مقابل هم قرار دهند تا جامعه را دچار نقار و شکاف کنند.

زاکانی با بیان اینکه به عنوان نیروهای انقلاب وقتی که به فتنه نگاه می‌کنیم باید به پیچش و ظرافت‌های صحنه هم دقت کنیم، اضافه کرد: وقتی که احمد شاه مسعود ترور شد به یکباره ورق در افغانستان برگشت؛ چون نظام سلطه با همکاری دولت های مرتجع منطقه و سیستم امنیتی پاکستان یک مولودی به نام طالبان را پرورش و آن را در آستین خود نگه داشته بودند با این وجود حداقل مقاومتی را که احساس می کردند مانع از حرکتشان می شود و جبهه مقاومت را در افغانستان شکل می دهد باید می زدند و اینگونه شد که احمد شاه مسعود را ترور کردند.

وی اظهار داشت: فتنه امری جهانی علیه ما بود و اصلا موضع و شرایط داخلی یک امر داخلی است، اگر کسی ابعاد فتنه را درک نکند و آن را توطئه نظام سلطه علیه ایران نبیند به ملت جفا کرده است. افرادی که به آنها می‌گویند سران فتنه، سر داخلی فتنه هستند و سران فتنه در خارج هستند.

زاکانی در ادامه به تلاش دشمن برای نفوذ در انقلاب اشاره کرد و افزود: ما دچار تشدید نفوذ شده‌ایم. نظام سلطه با نفوذ در بین افراد و مسئولان مختلف تلاش می‌کند تا به انقلاب و نظام ضربه بزند.

به گزارش فارس؛ در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان کبیری و ستاری مستند گیلن باره نیز که در آن به تبعات اقتصادی فتنه 88 پرداخته شده است، اکران شد.

کد خبر: 889540

وب گردی

وب گردی