به کارگیری 300 فارغ التحصیل دانشگاهی خراسان جنوبی در کارگاه های تولیدی اقتصادی

300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان جنوبی در قالب طرح کاروزی دانش آموختگان در کارگاه های تولیدی اقتصادی بکارگیری شدند.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: 4 هزار و 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد 300 نفر در کارگاه های اقتصادی مشغول به کار شدند.


مهدی فاطمی افزود: در این طرح 470 واحد پذیرنده برای به کارگیری فارغ التحصیلان در این سامانه ثبت نام کردند.


وی گفت: متناسب با فعالیت کارورز در کارگاه، حق الزحمه ای از سوی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فارغ التحصیلان پرداخت می شود.

فاطمی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفهای دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

وی در خصوص شرایط واحد پذیرنده کارورز در این طرح گفت: واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی ازسازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باشد.
مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: واحد پذیرنده به ازای هر 3 نفر شاغل بیمه شده، صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است.

وی با بیان اینکه واحد پذیرنده ای که دارای پروانه کسب است، حداقل باید 1 سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد، افزود: چنانچه واحد پذیرنده پس از گذشت دو ماه از شروع دوره، بدون دلیل موجه و مورد تأیید دستگاه اجرایی استانی از ادامه آموزش به کارورز خودداری کند تا مدت یک سال از پذیرش کارورز جایگزین محروم می شود.
طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از اواخر شهریور امسال وارد مرحله اجرایی شده و ثبت در سامانه کارورز ادامه دارد.

900

کد خبر: 889554

وب گردی

وب گردی