درس گرفتن از حوادث، آثار زیان بار حوادث بعدی را به حداقل می رساند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملکرد بهداشت و درمان در زلزله کرمانشاه مثبت بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی، در همایش روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی که در سالن همایش های امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: حوادث طبیعی همواره وجود دارد اما درس گرفتن از این حوادث می تواند بسیار کمک کننده باشد تا آثار زیان بار حوادث بعدی را به حداقل برساند.

وی با بیان اینکه وقوع آسیب و تلفات حتی برای یک نفر از هموطنان می تواند باعث تاسف همه کشور شود، افزود: بنابراین انجام اقدامات براساس درس آموحته های رویدادها می تواند تاثیرات منفی را کاهش دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت، گفت: اما در این وقایع از جمله زلزله استان کرمانشاه نقاط دلگرم کننده و مثبت بسیاری وجود داشت.

وی با بیان اینکه حضور مدیران ارشد در محل حادثه و در اولین زمان رخداد که منجر به جهت دهی به امور و آغاز کارهای بزرگ شد، حضور به موقع و در کوتاه ترین زمان مدیران ارشد در کرمانشاه در کنار رهبری و مدیریت صحیح ایشان را یکی از دلایلی دانست که سبب شد تا کمترین تلفات و بهترین خدمت رسانی را صورت پذیرد.

دکتر جان بابایی ادامه داد: در ساعات اولیه این رخداد، خدمت رسانی به مصدومین در محل آغاز شد، همچنین بیماران نیازمند به خدمات تخصصی تر و اعمال جراحی از محل بحران خارج و به بیمارستان های کرمانشاه اعزام شدند و حدود 400 بیمار نیز به بیمارستان های تهران، البرز و همدان منتقل شدند که تعداد زیادی از آنها مالتی تروما بودند.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح در شرایطی که حجم کاری بالایی در بیمارستان ها وجود داشت صورت گرفت، افزود: در بعضی از بیمارستان ها ضریب اشغال تخت بالای 80 بود اما همه بیماران توسط تیم درمانی بسیار مجرب خدمات درمانی مناسب گرفتند.

معاون درمان وزیر بهداشت حضور یک نفر نماینده از هر معاونت وزارت بهداشت در EOC را از دیگر اقدامان مثبت اعلام کرد که به دلیل مدیریت و فرماندهی واحد انجام شد.

دکتر جان بابایی یکی از موفق ترین سازمان ها در این حادثه را وزارت بهداشت دانست و افزود: همکاری روسای دانشگاه ها در اعزام به موقع پرستار، پزشک و بهداشت کاران سبب فراهم آوری مناسب ترین خدمات به زلزله زدگان ارائه شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، اظهار کرد: تجارب در این زمینه سبب شد تا نیازها دیده شود از جمله فراهم آوری پکیج هایی آماده دارویی و تجهیزاتی برای سایر حوادث که اتفاق خواهد افتاد.

دکتر جان بابایی در پایان ضمن ابراز تشکر صمیمانه از همکارانی که در مرکز EOCحضور داشتند و در سخت ترین شرایط هوشیارانه اقدامات را رصد کردند همچنین از تمامی همکاران اورژانس در ساماندهی و اعزام بیماران، همکاران و روسای دانشگاه ها و بیمارستان ها و به ویژه همکاران استان کرمانشاه که بیشترین حجم کاری را تحمل کردند و با عشق و علاقه به مصدومین خدمت رسانی کردند، افزود: امیدوارم این زحمات ذخیره آخرت ایشان باشد.

701

کد خبر: 889593

وب گردی

وب گردی