مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها ساماندهی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش از توافق با بهزیستی برای ساماندهی مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، رضوان حکیم زاده در جلسه با رئیس سازمان بهزیستی اظهارکرد: در آخرین جلسه با بهزیستی مقرر شد که شاخص‌ها و استانداردهای مناسب برای مدیریت مهد کودک‌ها و پیش دبستانی ها تعیین شود تا کودکان بیشتری به ویژه در مناطق روستایی و عشایری بتوانند از خدمات آموزش و پرورش و بهزیستی بهره مند شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش با بیان این که مدیریت هماهنگ درباره مهد کودک ها و پیش دبستانی ها صورت می گیرد، اظهارکرد: از همه امکانات دو دستگاه استفاده می شود و با همکاری یکدیگر خدمات بیشتری در دسترس کودکان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری قرار خواهد گرفت.

حکیم زاده یادآور شد: بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه تعیین استانداردها و شاخص‌ها در دوره پیش دبستانی اقدام کند و بهزیستی از شاخص‌های تعیین شده حمایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که مجری تعیین شاخص در دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش است، افزود: مقررات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش از این پس مبنای کار دو دستگاه خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش از تدوین تفاهم نامه همکاری به منظور سامان‌دهی مهدهای کودک و پیش دبستانی خبرداد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در حال نهایی شدن است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده یادآور شد: بر اساس آنچه قانون مشخص کرده مجوز مهدهای کودک توسط سازمان بهزیستی و مجوز پیش دبستانی ها توسط آموزش و پرورش صادر می‌شود اما استانداردها و شاخص ها برای هر دو دوره با همکاری دو دستگاه تعیین خواهد شد و آموزش و پرورش از تجارب سازمان بهزیستی در دوره پیش دبستانی نیز استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم شاخص ها و استانداردها را با همکاری سازمان بهزیستی به پیش ببریم تا مهدهای کودک و پیش دبستانی ها از بلاتکلیفی خارج شوند و شرایط بهتری برای کودکان مهد کودک ها و پیش دبستانی ها فراهم شده و تعداد بیشتری زیر پوشش قرار گیرند.

706

کد خبر: 889623

وب گردی

وب گردی