اختلالات روانپزشکی، ثمره شوم مصرف الکل  

الکل، عوارض جسمی و اضطرابی و اجتماعی و روحی شدیدی به همراه خود می آورد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فیروزه جعفری، روانپزشک، در گفت و گو با برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه عوارض الکل در حوزه سلامت روان در همه کشورها بسیار شایع است، گفت: قطعاً رنج سلامت روان پس از مصرف الکل، بسیار بیشتر از سلامت جسم است. فردی که افسرده است و نمی تواند کاری بکند مورد بی توجهی اطرافیانش قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماع با فرد بیمار همدلی نمی شود، ادامه داد: تلاش این است که در حوزه اختلالات روانپزشکی، نخست به سلامت روان و اجتماع بپردازیم .
این روانپزشک در ادامه به الکل و تاثیر آن بر اختلالات روانپزشکی اشاره و بیان کرد: مصرف مواد، موجب بروز اختلالات روانپزشکی متعددی می شود که مهم ترینشان مصرف الکل است .
وی با بیان اینکه الکل باعث ایجاد همه اختلالات روانپزشکی می شود، تصریح کرد: الکل، هم عوارض جسمی و هم عوارض اضطرابی و اجتماعی و روحی شدیدی به همراه خود می آورد .
جعفری، ادامه داد: فردی که شیشه و الکل مصرف می کند دچار پرخاشگری می شود. باید طبق قانون با فرد برخورد شود. این بیماران، تصمیم و اراده خودشان در کارشان دخیل است .
دکتر جعفری، در پایان اظهارداشت: مردم باید بخواهند که دچار این مشکل نشوند و الکل مصرف نکنند. واکنش فرد الکلی، با تاخیر همراه می شود و این رفتارها قابل پیش بینی است.

701

کد خبر: 889662

وب گردی

وب گردی