چند درصد ازسیستان و بلوچستانی‌ها بی سوادند؟

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن بیان اینکه سوادآموزی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته است و با جدیت دنبال می شود گفت : در استان سیستان وبلوچستان هنوز ۲۴ درصد بی‌سواد داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در نشست صمیمی وزیرآموزش و پرورش با کارکنان نهضت سواد آموزی که صبح امروز در سالن جلسات نهضت برگزار شد، با بیان این که به ۱۲ مولفه برای تغییرات ورود کرده‌ایم، گفت: سوادآموزی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته است و با جدیت دنبال می شود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: آموزش مهارت‌های رایانه در تمام استان ها آغاز و سال گذشته در ۱۱ استان انجام شده است. احیای شورای پشتیبانی از اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر بوده است.

وی از اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی قومی ) بسیاری از کتاب‌های نهضت خبرداد و افزود: تیراژ این کتاب ها نیز قابل توجه است. سال قبل بزرگترین طرح مجازی باهدف توانمند سازی نیروی انسانی را اجرا کرده ایم و تولید و پخش ۶ هزار دقیقه برنامه رادیویی از جمله برنامه‌های نهضت در سال‌های اخیر بوده است.

باقرزاده گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ کاهش خطای ثبت نام درگروه های هدف، کاهش تصدی‌گری دولتی و کاهش قدر مطلق بی‌سوادی از دستاوردهای نهضت سوادآموزی است. در استان سیستان وبلوچستان هنوز ۲۴ درصد بی سواد داریم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی یکی از مهم ترین چالش‌ها را اختیاری بودن تحصیل دانست، افزود: غنی نبودن زندگی برخی افراد، بالا بودن نرخ تحصیل و وسعت زیاد تغییرات از جمله چالش های پیش روی سازمان است.

اصلاح روش شمارش افراد بی سواد، تبدیل سازمان نهضت سوادآموزی به سوادآموزی بزرگسالان ازجمله پیشنهادات باقرزاده در این جلسه بود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام قرائتی از ضرورت تغییر در محتوای دروس آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه سخن گفت و بر آموزش مهارت ها به دانش آموزان تاکید کرد.

برقراری حق مدیریت برای مدیران مراکز یادگیری محلی، رفع مشکل راهنمایان آموزشی نهضت و رفع تبعیض در جذب نیروهایی نهضتی از جمله مواردی بود که کارکنان نهضت با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند.

700

کد خبر: 889664

وب گردی

وب گردی