ضرورت افزایش ضریب امنیتی دانشنامه ها

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه علمی کاربردی از افزایش 64 درصدی صدور مدارک دانش آموختگی این دانشگاه در کمتر از یکسال در مقایسه با 24 سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ رسول شمشادی مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به عملکرد این دانشگاه اظهار کرد: در ربع قرن فعالیت دانشگاه علمی کاربردی تعداد یک میلیون و 550 هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند به نحوی که تا پایان سال 1395، کمتر از 500 هزار دانشنامه صادر شده بود. به عبارتی بیش از یک میلیون دانش آموخته این دانشگاه، فاقد دانشنامه بودند که این امر موجب نارضایتی دانش آموختگان شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کمتر از یک سال نسبت به 24 سال گذشته، صدور مدارک دانش‌آموختگی 64 درصد رشد داشته است. در سال جاری حدود 800 هزار فقره دانشنامه در دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر شده است.

شمشادی افزود: با بررسی و آسیب شناسی علل تعویق صدور دانشنامه، اقدامات فوری جهت رفع اشکالات به عمل آمد به گونه‌ای که تا روز گذشته791 هزار و 263 دانشنامه جدید صادر و جهت تحویل به دانش آموختگان به واحدهای استانی ارسال شده است. بدین ترتیب در کمتر از یک سال گذشته نسبت به 24 سال، شاهد رشد 64 درصدی در صدور مدارک دانش آموختگی بوده‌ایم.

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه علمی کاربردی به لزوم افزایش ضریب امنیتی دانشنامه ها و اقدام در جهت جلوگیری از هرگونه جعل مدرک اشاره کرد و گفت: تدابیر ویژه‌ای نظیر سفارش کاغذ مخصوص، استفاده از مرکب حرارتی و دیگر موارد امینتی در نظر گرفته شد، تا امکان جعل مدارک به صفر برسد.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 889715

وب گردی

وب گردی